Εκπαιδευτική έρευνα στη διδακτική του μαθήματος Γεωλογία: Γεωγραφία στη Μέση Εκπαίδευση και πρόταση διδασκαλίας

Περίληψη

Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή με θέμα: «Εκπαιδευτική Έρευνα στη Διδακτική του Μαθήματος Γεωλογία Γεωγραφία στη Μέση Εκπαίδευση και Πρόταση Διδασκαλίας», είχε σαν σκοπό τη διερεύνηση Γεωλογικών και Γεωγραφικών γνώσεων και Περιβαλλοντικών στάσεων των μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου, διότι οι μαθητές αυτοί, τελειώνοντας το Γυμνάσιο, δεν έρχονται ποτέ ξανά κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής σε επαφή με Γεωγραφικές και Γεωλογικές έννοιες, ως εκ τούτου δεν αξιολογούνται και δεν ελέγχονται ποτέ για αυτές. Στην έρευνα συμμετείχαν 1502 μαθητές/-ήτριες Γ΄ Γυμνασίου 75 σχολείων από τις 13 περιφέρειες της Ελλάδος.Η εκπαιδευτική έρευνα μέσα από τα ερωτήματα, τα περισσότερα των οποίων συνοδεύτηκαν και από οπτικό υλικό, έθεσε στους/στις μαθητές/-ήτριες ζητήματα της καθημερινότητας, τους/τις ώθησε να χρησιμοποιήσουν κριτική σκέψη, να συγκρίνουν καταστάσεις για να βρουν τη βέλτιστη λύση και έθεσε οικολογικούς προβληματισμούς, θέματα που προτάσσουν και οι διεθνείς τάσεις της διδακτικής των Γεωεπιστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present Doctoral Thesis on the topic: "Educational Research in Teaching Geology Geography Course in Secondary Education and Didactic Proposal", is aimed at examing Geoscience knowledge and Environmental attitudes of the 3rd class Junior High School (JHS) students, since after graduating from JHS, they never encounter Geological and Geographical concepts again during their school life, therefore they are never assessed or examined in this area. A total of 1502 high school students from 75 schools from the 13 regions of Greece were participated.The educational research through the questions, most of which were accompanied by visual material, asked the students about everyday issues, urged them to use critical thinking, to compare situations in order to find the best solution and were asked about ecological issues. These issues are suggested by international trends in the teaching of Geosciences. With this research, it became apparent whether the objectives of the Curriculum are being ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2024)
DOI
10.12681/eadd/51082
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51082
ND
51082
Εναλλακτικός τίτλος
Educational research in teaching Geology: Geography course in Secondary Education and didactic proposals
Συγγραφέας
Βλάχου-Βλαχοπούλου, Αγγελική του Γεώργιος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας. Τομέας Γεωλογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παυλίδης Σπυρίδων
Χατζηπέτρος Αλέξανδρος
Κλωνάρη Αικατερίνη
Γαλάνη Αποστολία
Κωστόπουλος Δημήτριος
Μουρατίδης Αντώνιος
Λαμπρινός Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος ➨ Γεωλογία
Λέξεις-κλειδιά
Γεωχωρικές δεξιότητες; Γεωγραφική γνώση; Μαθητές Γυμνασίου; Γεωγραφικές παρανοήσεις; Εκπαιδευτική έρευνα; Γεωλογική γνώση; Γεωλογικές παρανοήσεις; Διδακτική πρόταση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Ερωτηματολόγιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.