Μία διαπολιτισμική ανάλυση πρακτικών επιμέλειας: βυζαντινά εκθεσιακά συμπλέγματα σε τρία Εθνικά ευρωπαικά μουσεία

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή παρουσιάζει τρία βασικά επιχειρήματα. Πρώτον, ότι η επιμέλεια εκθέσεων στα εθνικά μουσεία είναι μια διαδικασία κατασκευής νοήματος και ότι το εκθεσιακό νόημα εντοπίζεται και διαμεσολαβείται από τον πολιτισμό, επομένως, τα προϊόντα της επιμελητικής εργασίας, δηλαδή τα «εκθεσιακά συμπλέγματα» είναι σύνθετες πολιτικές και πολιτιστικές κατασκευές. Δεύτερον, ότι το τελικό οπτικό αποτέλεσμα των εκθεσιακών συμπλεγμάτων, δηλαδή οι εικόνες και τα κείμενα των εκθεσιακών συμπλεγμάτων έχουν ως αποτέλεσμα την παρουσίαση «μυθολογικών» κατασκευών του Βυζαντίου ως τη μόνη «αλήθεια» στο κοινό τους. Τρίτον, ότι αυτό που τελικά επικοινωνείται μέσω της παρουσίασης «μυθολογικών» κατασκευών του Βυζαντίου είναι «εθνική» ταυτότητα και κυρίαρχες πολιτιστικές αξίες. Το τελευταίο πραγματοποιείται μέσω της αναπαράστασης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ως μέρος της ταυτότητας της κυρίαρχης πολιτιστικής ομάδας της χώρας στην οποία ανήκει κάθε εθνικό μουσείο.Η «εθνική» ταυτότητα επικοινωνείται μέσω τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis presents three main arguments. First, that curating in national museums is a process of meaning making and that the exhibitionary meaning is situated in and mediated by culture, thus, the products of curatorial work, i.e. the ‘exhibitionary complexes’ are complex political and cultural constructions. Second, that the exhibitionary complexes’ final visual outcome, i.e. the exhibitionary complexes’ images and texts result in the presentation of ‘mythological’ constructs of Byzantium as the only ‘truth’ to their audiences. Third, that what is finally communicated through the presentation of ‘mythological’ constructs of Byzantium is ‘national’ identity and dominant cultural values. The latter is effected through the representation of the Byzantine Empire as part of the identity of the dominant cultural group of the country to which each national museum belongs.‘National’ identity is communicated through the exhibitionary complexes, either by suggesting historical continuity of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50331
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50331
ND
50331
Εναλλακτικός τίτλος
A cross-cultural analysis of curatorial practices: byzantine exhibitionary complexes in three European national museums
Συγγραφέας
Μάλη, Σοφία (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Loughborough University
Εξεταστική επιτροπή
Neher Gabriele
Barnard Malcolm
Meskimmon Marsha
Kelly Julia
Brown Kathryn
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Συντήρηση και Προστασία αρχαιοτήτων
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία ➨ Μεσαιωνική και Βυζαντινή ιστορία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ιστορία της τέχνης
Λέξεις-κλειδιά
Πρακτικές επιμέλειας; Μουσειολογία; Οπτικός πολιτισμός και οπτική κοινωνιολογία; Διαπολιτισμική ανάλυση
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)