Η πρόκληση της εκπαίδευσης για βιώσιμη/αειφόρο ανάπτυξη στα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης: μια έρευνα για την επίδραση της σχετικής δεκαετίας (2005-2014) των Ηνωμένων Εθνών

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται αρχικά το όλο πλαίσιο βάσει του οποίου προτάθηκε η Δεκαετία Εκπαίδευσης για Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΔΕΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών με διευθύνοντα οργανισμό την UNESCO. Επιχειρεί στη συνέχεια να συμβάλλει στην έρευνα, αναφορικά με την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαίδευσης των φοιτητών στα ελληνικά Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), μελετώντας προγράμματα σπουδών και ικανότητες Εκπαίδευσης για Βιώσιμή Ανάπτυξη (ΕΒΑ) που θεωρούν ότι έχουν αναπτύξει οι φοιτητές τους.Ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας προσδιορίζει τις διεθνείς προσπάθειες για αλλαγή του κυριάρχου εκπαιδευτικού παραδείγματος προς την κατεύθυνση της ΕΒΑ, τη θεματολόγια αυτής καθώς και τις διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους στις οποίες βασίζεται. Επισημαίνεται η σημασία που έχει η βασική εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτικών προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να συμβάλλουν στον αναγκαίο αναπροσανατολισμού του εκπαιδευτικού παραδείγματος. Στο πλαίσιο της ανάγκης για αξιολόγηση της επίδρα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation starts with negotiating the whole framework on which the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (DESD) was proposed, with UNESCO as the Steering Committee. It then seeks to contribute to the research on monitoring and evaluating the education offered to students in Greek University Departments of Primary Education.The dissertation specifically investigates:•The impact of the DESD on the curriculum of Greek Departments of Primary Education in the academic year 2011-12, on the subjects offered and on the teaching and epistemological approach followed.•The competencies, that students in their last year of their studies think they have developed, as stated in a questionnaire developed within an international research program, which aimed at helping partner universities reorient their curricula within the Education for Sustainable Development (ESD) paradigm.A literature review identifies the international efforts for changing the dominant educational ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50108
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50108
ND
50108
Εναλλακτικός τίτλος
The challenge of education for sustainable development in the departments of primary education: a survey on the impact of the United Nations decade 2005-2014
Συγγραφέας
Μαρκατάτος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Κωστούλα Κανέλα
Καλαϊτζιδάκη Μαριάννα
Μαλανδράκης Γεώργιος
Δασκολιά Μαρία-Καλομοίρα
Παπαβασιλείου Ιωάννης-Ευάγγελος
Καρράς Κωνσταντίνος
Ιβρίντελη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΒΑ); Δεκαετία Εκπαίδευσης για Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΔΕΒΑ); Προγράμματα σπουδών; Παιδαγωγικά Τμήματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Φοιτητές; Ικανότητες ΕΒΑ; Ανάλυση περιεχομένου; Ερωτηματολόγιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)