Η σύγχρονη συζήτηση για την επανεννοιολόγηση του αναλυτικού προγράμματος και τα εναλλακτικά σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής

Περίληψη

Το αναλυτικό πρόγραμμα σηματοδοτεί μία θεμελιώδη διάσταση της παιδαγωγικής καθώς εμπεριέχει σημασιολογικά, ως δομικά στοιχεία, το είδος της επίσημης- και ανεπίσημης- γνώσης που εισάγεται στη σχολική εκπαίδευση και τον γενικό σκοπό της. Συνεπώς, συμβάλλει καίρια στη διαμόρφωση των ατόμων, των πολιτών, της κοινωνίας. Ταυτόχρονα, όσο κι αν κάποιος ισχυριστεί ότι γνωρίζει σε βάθος τον συγκεκριμένο όρο, σύντομα θα διαπιστώσει πως ο τελευταίος αποτελεί ακόμη μια «άγνωστη χώρα» με ανεξερεύνητα στοιχεία. Επιπροσθέτως, συνιστά μια έννοια που εύκολα εγείρει αντιπαραθέσεις, παρερμηνείες, ατέρμονες συζητήσεις, καθώς είναι σύνθετη, ευάλωτη και επηρεάζεται από εκπαιδευτικές πολιτικές, παιδαγωγικές και φιλοσοφικές θεωρήσεις. Ο Woodrow Wilson είχε πει κάποτε πως «είναι ευκολότερο να μετακινήσεις ένα κοιμητήριο παρά να πραγματοποιήσεις μια αλλαγή στο αναλυτικό πρόγραμμα». Το αμερικανικό κίνημα της επανεννοιολόγησης επιδιώκει ακριβώς αυτήν τη δύσκολη μεταβολή· συγκεκριμένα, τον επαναπροσδιορισμό συμβατι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The curriculum marks a fundamental dimension of pedagogy as it contains semantically, as structural elements, the type of formal - and informal - knowledge that is introduced in school education and its general purpose. Therefore, it contributes crucially to the formation of individuals, citizens, society. At the same time, no matter how much one claims to know the term in depth, one will soon find that the latter is still a "terra incognita" with unexplored evidence. In addition, it is a concept that easily raises controversies, misinterpretations, endless discussions, as it is complex, vulnerable and influenced by educational policies, pedagogical and philosophical views. Woodrow Wilson once said that "it is easier to move a cemetery than to effect a change in curriculum." The American movement of reconceptualization seeks precisely this difficult change; namely, the reconsideration of conventional curriculum concepts, the transition from development to understanding, from static to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49464
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49464
ND
49464
Εναλλακτικός τίτλος
Contemporary discussion regarding curriculum reconceptualization and the alternative schools in the United States of America
Συγγραφέας
Σαββουλίδου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γρόλλιος Γεώργιος
Λιάμπας Αναστάσιος
Ντρενογιάννη Ελένη
Κατσαρου Ελένη
Τσάφος Βασίλειος
Γιώτη Λαμπρίνα
Ζμας Αριστοτέλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικό πρόγραμμα; Θεωρία; Επανεννοιολόγηση; Ενδυνάμωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)