Τεχνοεπιστήμη, εξουσία, ανθρώπινα δικαιώματα και ένα μοντέλο ηθικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του τεχνοπολιτισμού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιδιώκει με έναν συστηματικό τρόπο να παρουσιάσει ζητήματα ηθικής εκπαίδευσης μέσα από τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, και των εφαρμογών τους, στο πλαίσιο της σύγχρονης τεχνοεπιστημονικής ανάπτυξης. Με δεδομένη τη ραγδαία ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, και ασφαλώς τα ευεργετικά της αποτελέσματα, αλλά και τα έντονα χρησιμοθηρικά και τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης τεχνοεπιστήμης, το πρώτο βασικό ζήτημα που μελετά η παρούσα διατριβή στο θεωρητικό της μέρος, είναι η προσπάθεια να αναδειχθούν εκείνα τα στάδια στην δυτικο-ευρωπαϊκή ιστορία των ιδεών, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ότι συνέβαλαν – σπερματικά ή και περισσότερο καθοριστικά – ως κάποιες πρωταρχικά ανιχνεύσιμες ρίζες της σημερινής άκρως χρησιμοθηρικής και εξουσιαστικής τεχνοεπιστημονικής ανάπτυξης. Μέσα από εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση προσδιορίζονται, στο Πρώτο Μέρος, οι σημαντικότερες φάσεις στην ιστορία των ιδεών, από την εποχή των Προσωκρατικών και την κλασική αρχαιότητα μέχρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to systematically present issues of moral education through the teaching of Science and its applications, within the context of modern techno-scientific development. Considering the rapid development of science and technology, as well as its beneficial effects, but also the highly utilitarian and technocratic features of modern techno-science, the first major issue examined by this dissertation, on a theoretical basis, is the attempt to highlight those stages in west-European history of ideas, that could be considered to have contributed – scarcely or even more decisively – as some primal traces of the current highly utilitarian and authoritarian techno-scientific development. The extensive bibliographic review identifies, in the First Part, the most significant phases in the history of ideas, from the pre-Socratic era and classical antiquity to the second industrial revolution and the end of the 19th century. These characteristic stages may be considere ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49461
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49461
ND
49461
Εναλλακτικός τίτλος
Techno-science, power structures, rights and a model for moral education within the context of techno-culture
Συγγραφέας
Χατζίκου, Στυλιανή (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Σέρογλου Φανή
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Λαμπρινός Νικόλαος
Ζάχος Δημήτριος
Τουρτούρας Χρήστος
Μαλανδράκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Ιστορία και Φιλοσοφία της επιστήμης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικές επιστήμες; Τεχνοεπιστήμη; Εξουσιαστικές δομές; Ανθρώπινα δικαιώματα; Ηθικές αξίες και εκπαίδευση; Περιβάλλον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)