Ελληνικός κινηματογράφος (1914 - 1974): ερμηνευτικές προσεγγίσεις και τεχνολογικές εξελίξεις μέσα από το πρίσμα της θεωρίας της υποδοχής

Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως θέμα την πρόσληψη του ελληνικού κινηματογράφου της περιόδου 1914 - 1974, καθώς και τη σύνδεση μεταξύ τεχνολογικής εξέλιξης και πρόσληψης. Διερευνώνται οι σημαντικότερες εκφάνσεις της πρόσληψης των ταινιών, αλλά και ευρύτερα των οπτικοακουστικών δημιουργιών και μέσων. Η έρευνα εξειδικεύεται στην ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο η προσληπτική διαδικασία στον κινηματογράφο συνδέεται τόσο με τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα παραγωγής και την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο και με τα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτισμικά συμφραζόμενα κάθε ιστορικής περιόδου. Η πρόσληψη του ελληνικού κινηματογράφου μελετάται μέσα από το πρίσμα της Θεωρίας της Υποδοχής. Η μελέτη της πρόσληψης των ταινιών αποτελεί μέθοδο διερεύνησης του νοήματος, όπως αυτό συνδιαμορφώνεται μέσα από την κοινωνική, τεχνολογική, ιστορική και πολιτισμική του διάσταση. Μας υποδεικνύει θεατές και αθέατες πλευρές του πολιτισμού μας, σε συγκεκριμένες χρονικές και ιστορικής σημασίας περιόδους. Επιπλέον, ο τρό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research work has as its subject the reception of Greek cinema of the period 1914 - 1974, and the connection between technological development and reception. The most important aspects of audience reception are explored, as well as the broader reception of audiovisual creations and media. The research specializes in highlighting the way on which the reception process in cinema is linked both to the available technical modes of production and the evolution of technology, as well as to the social, economic and cultural context of each historical period. The reception of Greek cinema it has been studied through the prism of Reception Theory. The study of film reception is a method of exploring meaning, as it is formed through its social, technological, historical and cultural context. It shows us visible and invisible aspects of our culture, in specific periods of time in history. In addition, the use and the commercial exploitation of the new - each time - technologies and ap ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2024)
DOI
10.12681/eadd/49119
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49119
ND
49119
Εναλλακτικός τίτλος
Greek cinema (1914 - 1974): interpretive approaches and technological developments through the prism of reception theory
Συγγραφέας
Δημητρομανωλάκης, Γεώργιος του Εμμανουήλ
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Γέμτου Ελένη
Τύμπας Αριστοτέλης
Νικολαΐδου Αφροδίτη
Αραποστάθης Ευστάθιος
Γκότσης Γεώργιος
Διαμαντοπούλου Ευαγγελία
Στεφανή Εύα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρία της υποδοχής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
517 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.