Περίληψη
Εισαγωγή: Η επανάσταση στην Ψηφιακή Υγεία είναι το μέλλον στην υγειονομική περίθαλψη. Στον τομέα της κλινικής φροντίδας των ασθενών και της καταγραφής του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, οι περισσότερες δραστηριότητες σήμερα διενεργούνται σε έντυπη μορφή. Με την ψηφιοποίηση των δεδομένων και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επιδιώκεται η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης και ελέγχου προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών. Σκοπός: Ο κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάπτυξη και η χρήση ενός έξυπνου συστήματος λογοδοσίας (συστημικής και ατομικής) κατά την παροχή υπηρεσιών υγείας που θα απελευθερώσει πολυάριθμους πόρους μέσα σε έναν οργανισμό Υγείας. Παράλληλα, είναι η δημιουργία μιας online πλατφόρμας ως κτηματολόγιο και παρατηρητήριο τιμών για την Οικονομική Διαχείριση του Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού (ΟΔΙΕ) των Δημόσιων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Μεθοδολογία: Η πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής πένας και του χαρτιού ...
Εισαγωγή: Η επανάσταση στην Ψηφιακή Υγεία είναι το μέλλον στην υγειονομική περίθαλψη. Στον τομέα της κλινικής φροντίδας των ασθενών και της καταγραφής του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, οι περισσότερες δραστηριότητες σήμερα διενεργούνται σε έντυπη μορφή. Με την ψηφιοποίηση των δεδομένων και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επιδιώκεται η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης και ελέγχου προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών. Σκοπός: Ο κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάπτυξη και η χρήση ενός έξυπνου συστήματος λογοδοσίας (συστημικής και ατομικής) κατά την παροχή υπηρεσιών υγείας που θα απελευθερώσει πολυάριθμους πόρους μέσα σε έναν οργανισμό Υγείας. Παράλληλα, είναι η δημιουργία μιας online πλατφόρμας ως κτηματολόγιο και παρατηρητήριο τιμών για την Οικονομική Διαχείριση του Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού (ΟΔΙΕ) των Δημόσιων Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Μεθοδολογία: Η πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής πένας και του χαρτιού (DPP) πραγματοποιήθηκε από νοσηλευτές που εργάζονται στη ΜΕΘ στο α) Γενικό Παναρκαδικό Νοσοκομείο Τρίπολης "Η Ευαγγελίστρια", β) Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο "Αττικόν" και γ) "Κοργιαλένειο-Μπενάκειο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών (Ερυθρός Σταυρός)". Συνολικά, η πιλοτική έρευνα διήρκεσε από τις 11 Ιανουαρίου 2016 έως και τις 31 Ιουλίου 2016. Η συλλογή των δημογραφικών στοιχείων και του ερωτηματολογίου αξιολόγησης της εφαρμογής έγινε μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής (Google Docs). Ο τρόπος διεξαγωγής της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων έγινε με χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS 19.0. Η πιλοτική εφαρμογή για την οικονομική διαχείριση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας ArcGIS, όπου δημιουργήθηκε μια βάση δεδομένων (GeoDatabase) και ταξινομήθηκαν τα μηχανήματα ανά μονάδα υγείας, κατηγορία, μοντέλο, κατασκευαστή και κωδικό GMDN. Αποτελέσματα: Κατά τη χρονική διάρκεια των 7 μηνών συλλέχθηκαν 693 φόρμες. Συμπληρώθηκαν 18.934 πεδία εκ των οποίων 1.466 μετρήθηκαν με σφάλματα. Το ποσοστό ακρίβειας των δεδομένων ανέρχεται στο 92,3% και το αντίστοιχο ποσοστό σφαλμάτων στο 7,7%. Ο μέσος χρόνος συμπλήρωσης της φόρμας με το ψηφιακό στυλό από το νοσηλευτή ανέρχεται στα 3 λεπτά και 35 δευτερόλεπτα. Το μεγαλύτερο ποσοστό της ορθότητας των δεδομένων έφτασε στο 94,76% και ο καλύτερος χρόνος συμπλήρωσης της φόρμας ήταν κάτω από τα 3 λεπτά ανά φόρμα. Τα αποτελέσματα μπορούν να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο με την εκπαίδευση των χρηστών και την εφαρμογή κανόνων εγγραφής. Ως προς την πιλοτική εφαρμογή για την οικονομική διαχείριση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, δημιουργήθηκαν διαδραστικοί χάρτες με διαφορετικές θεματικές ενότητες όπως: α) χάρτης με το πλήθος των αναπνευστήρων ΜΕΘ ανά Μονάδα Υγείας και συγκεντρωτικός χάρτης ανά νομό, Υγειονομική Περιφέρεια και επικράτεια β) χάρτης με τους αναπνευστήρες ΜΕΘ ανά κατασκευαστή, γ) ανά μοντέλο, δ) ανά λειτουργική κατάσταση, και ε) χάρτης με οικονομικά στοιχεία.Συμπεράσματα: Τα σφάλματα που προέκυψαν από τη χρήση της ψηφιακής πένας από τους νοσηλευτές στις ΜΕΘ των νοσοκομείων είναι ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους (φύλο, ηλικία, εκπαιδευτικό επίπεδο και εργασιακή εμπειρία), από τη βάρδια που εργάζονται και από τον αριθμό των κλινών στη ΜΕΘ. Επίσης, τα σφάλματα είναι ανεξάρτητα από το βαθμό ικανοποίησής των νοσηλευτών από τη χρήση της ψηφιακής πένας, από τη χρήση του εντύπου λογοδοσίας νοσηλευτών ΜΕΘ και από τη χρήση της εφαρμογής. Τέλος, προέκυψαν ενδείξεις ότι κάθε φορά που ο νοσηλευτής συμπληρώνει ένα επιπλέον έντυπο λογοδοσίας με την ψηφιακή πένα, μειώνεται κατά μέσο όρο ο μέσος αριθμός σφαλμάτων που πραγματοποιεί. Ως προς την οικονομική διαχείριση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, οι διαδραστικοί χάρτες αποτελούν και μέσο λογοδοσίας τόσο του τμήματος Βιοϊατρικής τεχνολογίας, όσο και της Διοίκησης. Οι κλινικοί μηχανικοί λογοδοτούν για τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιήσει (IPM & CM) και η Διοίκηση είναι υπεύθυνη για την επιβεβαίωση της ορθής διεκπεραίωσης των διαδικασιών. Τα δεδομένα μπορούν να δημοσιοποιηθούν και στους πολίτες, για λόγους διαφάνειας. Λέξεις - κλειδιά: Ψηφιακό στυλό και χαρτί, αυτοματοποίηση διαδικασιών, ψηφιοποίηση δεδομένων, νοσηλευτική λογοδοσία, ΜΕΘ, ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών, οικονομική διαχείριση, διαδραστικοί χάρτες
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: The revolution in digital health is the future in healthcare. Ιn the field of clinical care and the recording of hospitals medical equipment, most activities currently are carried out in paper form. With the digitization of data and the automation of procedures, modern management and control methods are sought for the benefit of workers and citizens. Purpose: The main purpose of this research is the development and use of a smart accountability system (systemic and individual) in the provision of health services which will release many resources within a health organization. At the same time, it is the creation of an online platform as a Cadastre and Price Observatory for the Economical Management of Medical Equipment (EMME) of the Public Hospitals of Health of the National Health System.Material and Methods: The pilot application of the Digital Pen and Paper (DPP) was carried out by nurses working in the ICU at a) Panagadiko General Hospital of Tripoli "Evangelistria", b ...
Introduction: The revolution in digital health is the future in healthcare. Ιn the field of clinical care and the recording of hospitals medical equipment, most activities currently are carried out in paper form. With the digitization of data and the automation of procedures, modern management and control methods are sought for the benefit of workers and citizens. Purpose: The main purpose of this research is the development and use of a smart accountability system (systemic and individual) in the provision of health services which will release many resources within a health organization. At the same time, it is the creation of an online platform as a Cadastre and Price Observatory for the Economical Management of Medical Equipment (EMME) of the Public Hospitals of Health of the National Health System.Material and Methods: The pilot application of the Digital Pen and Paper (DPP) was carried out by nurses working in the ICU at a) Panagadiko General Hospital of Tripoli "Evangelistria", b) Attikon General University Hospital and c) "Korgialenio-Benakio General Hospital of Athens Red Cross)". In total, the pilot survey lasted from 11 January 2016 until 31 July 2016. Demographics collection and application rating questionnaire were made through a dedicated Google Docs. The statistical data analysis was performed using the SPSS 19.0 statistical packet. The pilot application for the financial management of medical equipment was carried out through the ArcGIS platform, where a GeoDatabase was created and the medical equipment has been classified by health unit, category, model, manufacturer and GMDN code. Results: Over the course of 7 months, 693 forms were collected. 18.934 fields were filled out of which 1,466 were measured with errors. The accuracy rate of data is 92.3% and the corresponding error rate to 7.7%. The average time of completion of the form with the digital pen by the nurse is 3 minutes and 35 seconds. Most data accuracy reached 94.76% and the best completion time for the form was less than 3 minutes per form. Results can be further improved by educating users and enrolling rules. As regards the pilot application for the financial management of the medical equipment, interactive maps were created with different thematic units such as: a) a map with the number of ICU inhalers per Health Unit and a centralized map per county, Sanitary Region and Territory; b) a map with the ventilators ICU per manufacturer, (c) per model, (d) per operating status, and (e) financial map.Conclusions: The errors resulting from the use of the digital pen by nurses in ICU hospitals are independent of their demographic characteristics (sex, age, educational level and work experience), the shift they work and the number of beds in the ICU. Also, the errors are independent of the degree of satisfaction of nurses by the use of the digital pen, the use of the ICU nursing account and the use of the application. Finally, there has been evidence that for each time a nurse completes an additional digital accreditation form, the average number of mistakes it performs is reduced on average. As far as the financial management of medical devices is concerned, interactive maps are also a means of accountability for both the Biomedical Technology Department and the Administration. Clinical engineers account for their actions (IPM & CM) and management is responsible for confirming the proper handling of the procedures. Data can also be made available to citizens for reasons of transparency.Key words: Digital Pen and Paper, Process Automation, Data Digitization, Nursing Accountability, ICU, Medical Devices, Geographic Information Systems, Financial Management, Interactive Maps
περισσότερα