Το καλό και το κακό στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών: θρησκειολογική μελέτη

Περίληψη

Το θέμα της εργασίας «Το Καλό και το Κακό στον Κόσμο των Βιντεοπαιχνιδιών», ανήκει στη Νέα Θρησκευτικότητα, και συγκεκριμένα στη Διάχυτη, που αποτελεί μέρος της, ιδιαίτερα στη Νεομυθολογία, που αποτελεί μέρος της διάχυτης Νέας Θρησκευτικότητας. Διάχυτη Νέα Θρησκευτικότητα είναι η μη οργανωμένη σε κινήματα, ομάδες, οργανισμούς κ.λπ., αλλά εκείνη που αποτελείται από ελεύθερα κινούμενες ιδέες και πρακτικές, που εκφράζονται σε διάφορα μέσα, στον τύπο, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, στα κόμιξ, στα τραγούδια, στην τέχνη κ.ο.κ. Η παρούσα εργασία καθρεπτίζει τον τρόπο με τον οποίο η Νεομυθολογία, αντιλαμβάνεται το καλό και το κακό. Στα βιντεοπαιχνίδια καλό και κακό είναι έννοιες που δεν αλληλοαποκλείονται, αλλά αντίθετα συνδυάζονται με διάφορους τρόπους. Αυτοί οι τρόποι, όπως επαναλαμβάνονται σε κάθε βιντεοπαιχνίδι, σχηματίζουν συγκεκριμένα μοτίβα. Τέτοια μοτίβα χαρακτηριστικά είναι: α. Η ανυποχώρητη ηθική του ήρωα και του αντίμαχου, αλλά και β. Η δικαιολόγηση της κακότητας και των δύο, γ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The theoretical context of this dissertation with the title, “Good and Evil in the World of Video Games”, can be integrated in the field of New Religiosity. In particular, it is a subject of so called “Neomythology”, which is included in the diffused New Religiosity. The New Religiosity is not observed in organized groups, movements, organizations etc., but is consisted of porous contexts of believes and practices. We come across with these believes and practices, in different media, such as movies, comics, sci-fi literature etc. This dissertation reflects the way Neomythology understands good and evil in the video games. Good and evil in the video games are not solid and completely seperatable notions. In contrary, there are combined in several ways. And for this reason we have distinguished patterns. Such prevalent patterns are: 1. The established ethics of both the hero and the villain, 2. The justification of evil regarding the hero and the villain, 3. The dangerous cuteness of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43668
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43668
ND
43668
Εναλλακτικός τίτλος
Good and evil in the world of video games
Συγγραφέας
Ξυδάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαλεξανδρόπουλος Στυλιανός
Γαϊτάνης Βασίλειος
Μαριόρας Μιχαήλ
Νικολαΐδης Απόστολος
Κεφαλέα Κυριακή
Τσιτσίγκος Σπυρίδων
Βέντης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Θρησκειολογία; Βιντεοπαιχνίδια; Μυθολογία; Νέα θρησκευτικότητα; Ψυχαγωγία; Κοινωνικές απόψεις; Φιλοσοφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
371 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)