Βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης μη-επανδρωμένων αεροχημάτων σταθερής πτέρυγας με τη χρήση καινοτόμων στοιχείων αεροπορικού σχεδιασμού

Περίληψη

Ο σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης και των επιδόσεων Μη-Επανδρωμένων Αεροχημάτων (ΜΕΑ) σταθερής πτέρυγας, μεγάλης αυτονομίας και μέσου ύψους (MALE UAV ή tactical UAV – NATO classification), που επιχειρούν σε συνθήκες πτήσης με Mach < 0.3. Πρόκειται για μια πλήρη τεχνολογική έρευνα, τα βασικά αντικείμενα της οποίας είναι α) η διερεύνηση της ροής γύρω από ΜΕΑ σταθερής πτέρυγας, β) η ανάλυση του ισοζυγίου οπισθέλκουσας δύναμης και εντοπισμός των κύριων πηγών αυτής, γ) η αναζήτηση, καταγραφή, και αξιολόγηση πιθανών τεχνολογιών, γεωμετριών, και τεχνικών για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και των επιδόσεων ΜΕΑ (technology screening), δ) η επιλογή και λεπτομερής διερεύνηση των γεωμετριών που δυνητικά προσφέρουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα, και ε) η εφαρμογή των παραπάνω σε εφαρμοσμένες μελέτες σχεδιασμού ΜΕΑ για αξιολόγηση και εκτίμηση επιδόσεων. Σε αντίθεση με τις υπάρχουσα βιβλιογραφία, η παρούσα έρευνα προσεγγίζει ολιστικά τον σχε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The goal of the current thesis is the aerodynamic and performance optimization of aerial vehicles that operate in the low speed, subsonic regime (Mach < 0.3) and more specifically, of Medium Altitude Long Endurance (MALE and tactical – NATO classification) fixed-wing Unmanned Aerial Vehicles (UAVs). It is a step-by-step research investigation, the objectives of which are a) the investigation of the flow field around fixed-wing UAVs, b) the drag breakdown analysis and identification of the main sources of drag, c) the research of possible layouts and techniques for fixed-wing UAVs efficiency and performance augmentation (technology screening), d) the selection and detailed investigation of the layouts with the greatest potential for fixed-wing UAV applications, and e) the application of methods and layouts to surveillance MALE UAVs design studies for method validation and performance evaluation. Following a unique approach in the field of unmanned aircraft, a holistic approach is employ ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42999
ND
42999
Εναλλακτικός τίτλος
Aerodynamic efficiency and performance enhancement of fixed-wing unmanned aerial vehicles using novel configurations and techniques
Συγγραφέας
Παναγιώτου, Περικλής Ανδρέας
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Υάκινθος Κυριάκος
Κάλφας Ανέστης
Γούλας Απόστολος
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Τομπουλίδης Ανανίας
Γιάντσιος Στέργιος
Αικατερινάρης Ιωάννης
Seitz Arne
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μη-επανδρωμένα αεροχήματα; Αεροπορικός σχεδιασμός; Αεροδυναμική; Πειραματική ρευστομηχανική; Αεροδυναμική βελτιστοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
242 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.