Αστικός εκσυγχρονισμός, οδικό δίκτυο και πόλη: το παράδειγμα της λεωφόρου Συγγρού στο πέρασμα από τον 19ο στον 20ο αιώνα

Περίληψη

Η λεωφόρος Συγγρού, η εμβληματική λεωφόρος που συνέδεε απευθείας «άνευ παρεκκλίσεων και καμπυλώσεων» την Αθήνα με τη θάλασσα δόθηκε σε δημόσια χρήση το Νοέμβριο του 1904. Ο σχεδιασμός του άξονα ήταν αποτέλεσμα μακράς διαπραγμάτευσης μεταξύ Ελλήνων και ξένων τεχνικών, φορέων της διοίκησης και ιδιοκτητών, η κατασκευή του συναρτήθηκε με την εισαγωγή νεωτερικών απόψεων για την πόλη και τις υποδομές, ενώ το έδαφός του αποτέλεσε επί δεκαετίες πεδίο τεχνολογικού πειραματισμού και διαφιλονικούμενο τόπο μεταξύ διαφορετικών χρήσεων και χρηστών. Μέσα από τη μελέτη του παραδείγματος της λεωφόρου Συγγρού και τη συμβολή αρχειακού υλικού και πρόσφατων θεωρητικών προσεγγίσεων η διατριβή παρακολουθεί τις μετατοπίσεις, τις εντάσεις και συγκρούσεις που σχετίζονται με την παραγωγή του μοντέρνου χώρου στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα και την περίοδο του Μεσοπολέμου. Η μελέτη της λεωφόρου Συγγρού και των οδικών υποδομών της ελληνικής πόλης επιχειρείται στη βάση τριών μεθοδολογικών αξόνων. Οι άξονες αυτοί σχετίζοντ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Syngrou Avenue, the emblematic road that connected Athens with the coastline, opened to the public in November 1904. Its plan was a product of a long negotiation between Greek and foreign engineers, public authorities and private landowners; its construction was interrelated with the introduction of modern ideas about infrastructure and urban planning; and its ground became a field of socio-technical experimentation and a contested space between different land uses and users. Based on the analysis of the paradigm of Syngrou and drawing mainly on archival material and recent theoretical approaches regarding infrastructure planning and construction this dissertation follows the shifts, the tensions and the conflicts that were connected with the production of modern space in Greece at the turn of the 19th century and during the Interwar period. Syngrou Avenue and road infrastructure are examined through the prism of three methodological axes: (i) the study of space and infrastructure thro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41636
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41636
ND
41636
Εναλλακτικός τίτλος
Modernization, road network and the city: the paradigm of Syngrou avenue in Athens at the turn of the 19th century
Συγγραφέας
Χατζηκωνσταντίνου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαυρίδου Μαρία
Πολύζος Ιωάννης
Χαστάογλου Βίλμα
Βαΐου Κωνσταντίνα
Μαντουβάλου Μαρία
Μίχα Ειρήνη
Τύμπας Τέλης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Λεωφόρος Συγγρού; Οδικές υποδομές; Ελληνική πόλη; Τεχνικός εκσυγχρονισμός; Νεωτερικότητα; Ευρωπαϊκή περιφέρεια; 19ος αιώνας και Μεσοπόλεμος; Ιστορία της Πολεοδομίας; Ιστορία της κινητικότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2τ (417; 152σ.), εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)