Το θέατρο στη Θεσσαλονίκη τις δεκαετίες του '50 και του ΄60: η περίπτωση του Κυριαζή Χαρατσάρη

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση των συνθηκών, κατά τη δεκαετία του ’50, που οδήγησαν στην ίδρυση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, αλλά και η μελέτη του έργου και της προσωπικότητας του σκηνοθέτη και θεατρανθρώπου Κυριαζή Χαρατσάρη, από τη γέννηση μέχρι το θάνατό του (1912-1971). Η διατριβή βασίζεται στην μεθοδολογία του πεδίου, όπως αναπτύχθηκε από τον Pierre Bourdieu, και εξετάζει την μεταμόρφωση της κεντρικής ιδεολογίας της ελληνικότητας της πόλης της Θεσσαλονίκης στην ανάγκη ύπαρξης μίας κρατικής θεατρικής σκηνής, που συντελέστηκε από το σύνολο σχεδόν των πνευματικών ανθρώπων της πόλης, το οποίο στη διατριβή ονομάζουμε πνευματική Θεσσαλονίκη. Η πνευματική Θεσσαλονίκη, ως συλλογικό υποκείμενο, θα συναντηθεί στο θεατρικό πεδίο με τον Κυριαζή Χαρατσάρη, θα αποτύχει όμως, εξαιτίας δικών της αντιφάσεων, να ελέγξει τον τρόπο ίδρυσης του Κ.Θ.Β.Ε., όταν αυτό θα συντελεστεί (1961). Από την πλευρά του, ο Κυριαζής Χαρατσάρης, από μία ελπίδα της πνευματικής πόλης για την δημιουργία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the presented thesis was the study of the conditions, which, during the ‘50s, led on to the National Theatre’s of Northern Greece institution and, at the same time, it presents the work and life of director Kyriazis Haratsaris from his birth to his death (1912-1971). The thesis is based on the methodology of field, as developed by Pierre Bourdieu, and it examines the transformation of Thessaloniki’s central ideology of “hellenicism” [the anxiety for the preservation of the Greek character of the city] to the need for a state theatre, which was contributed by the city’s intellectuals, who our thesis names as “intellectual Thessaloniki”. This collective subject met with Kyriazis Haratsaris on the field of theatre, but it failed to control the way National Theatre of Northern Greece was finally established (1961). On his part, Kyriazis Haratsaris, who used to be the city’s hope for autonomous theatrical life, followed a lonely career, presenting theatre performances of quality, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41022
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41022
ND
41022
Εναλλακτικός τίτλος
Theatre in Thessaloniki during the '50s and '60s: the case of Kyriazis Haratsaris
Συγγραφέας
Αγγελόπουλος, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Ασημάκης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Αρδίττης Βίκτωρ
Κωνσταντινίδης Δαμιανός
Κουκουρίκου Γλυκερία
Παπανδρέου Νικηφόρος
Μαυρομούστακος Πλάτων
Ιωαννίδης Γρηγόριος
Καγγελάρη Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο; Θεσσαλονίκη; Χαρατσάρης, Κυριαζής (1912-1971); Δεκαετία 1950; Δεκαετία 1960; Ιστορία θεάτρου; Κοινωνιολογία θεάτρου; Bourdieu, Pierre Félix (1930-2002); Κρατικό θέατρο βορείου Ελλάδος; Πνευματική Θεσσαλονίκη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (454 ; 428 σ.), πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)