Πειραματική μελέτη της επίδρασης ατελειών, μη ανιχνεύσιμων με τεχνικές μη καταστροφικού ελέγχου, στη δυσθραυστότητα αεροπορικών συνδέσεων συνθέτων υλικών με κόλλα

Περίληψη

Μέχρι σήμερα, η συναρμολόγηση κύριων αεροπορικών δομών από σύνθετα υλικά γίνεται μέσω μηχανικών συνδέσεων. Η συγκεκριμένη κατασκευαστική μεθοδολογία οδηγεί μεν σε ασφαλείς συνδέσεις, οδηγεί όμως συγχρόνως και στην αύξηση του βάρους της κατασκευής, που προκύπτει από την υπερδιαστασιολόγηση των συνδεόμενων μερών και τη χρήση μεγάλου αριθμού ήλων, καθώς και σε συγκεντρώσεις τάσεων στις οπές, κτλ. Μια ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη εναλλακτική μέθοδος για την σύνδεση αεροπορικών δομών είναι η σύνδεση με κόλλα. Για το λόγο αυτό, η ανάπτυξη της τεχνολογίας συνδέσεων σύνθετων υλικών με κόλλες αποτελεί ένα τομέα στην αεροναυπηγική όπου διεξάγεται εκτεταμένη έρευνα. Στα πλεονεκτήματα των συνδέσεων με κόλλα έναντι των μηχανικών συνδέσεων περιλαμβάνονται η εξοικονόμηση βάρους και κόστους λόγω της αποφυγής της υπερδιαστασιολόγησης και η πιο ομοιόμορφη κατανομή τάσεων κατά μήκος της σύνδεσης. Παρ’όλα αυτά, η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας περιορίζεται στην σύνδεση δευτερευουσών αεροπορικών δομ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Adhesive bonding is a desirable joining technique as compared to conventional mechanical fastening, especially for aircraft components made from composite or polymeric material, as it presents some significant advantages including uniform distribution of the load, attractive strength to weight ratio and design flexibility. However, the application of this technology is limited to the assembly of less critical aircraft structures due to limited strength of bonded joints, the requirement to redesign the joints so that they are subjected to shear, difficulties in inspecting bondline quality, sensitivity of bondline integrity to environmental attack as well as the condition of the adherend surface prior to bonding which may result in the formation of weak bonds at the interface. Particularly for the case of aeronautical applications, the parameters which may act as contaminants, thus leading to weak bonds, have not yet been fully identified and their effects on the integrity of the bondlin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41019
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41019
ND
41019
Εναλλακτικός τίτλος
Experimental investigation of the effect of defects, non-detectable by means of conventional non destructive techniques, on the mode I fracture toughness of adhesively bonded composite joints
Συγγραφέας
Μαρκάτος, Διονύσιος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών. Τομέας Εφαρμοσμένης Μηχανικής. Εργαστήριο Τεχνολογίας και Αντοχής Υλικών
Εξεταστική επιτροπή
Παντελάκης Σπυρίδων
Κωστόπουλος Βασίλειος
Τσερπές Κωνσταντίνος
Παπανικολάου Γεώργιος
Δάφνης Αθανάσιος
Παπανίκος Παρασκευάς
Παπαδόπουλος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Συνδέσεις με κόλλα; Μη ανιχνεύσιμες ατέλειες; Ατέλειες πριν την κόλληση; Κατασκευαστικοί παράγοντες; Υγρασία; Θερμοκρασία; Αεροναυπηγικό λάδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
149 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)