An examination of PE student teachers’ and PE teachers’ experiences with and beliefs of teaching styles

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Study 1 This study is aimed at examining physical education student teachers’ experiences with, beliefs about, and intention to use Spectrum teaching styles in the future (Mosston & Ashworth, 2002). Two hundred and eighty eight PE student teachers participated in the study whereas data were collected using a modified and translated version of the questionnaire developed by Cothran, Kulinna, and Ward’s (2000). Participants in the study reported that as primary and secondary education students they had been more frequently exposed to reproduction teaching styles in their physical education classes whereas exposure to what can be described as productive styles had been substantially less frequent. In terms of beliefs, student teachers participating in the study perceive that the reproduction teaching styles provide students with more opportunities for fun, learning skills, and motivation for learning. In addition, as physical education instructors in the future student teachers stated tha ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40632
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40632
ND
40632
Συγγραφέας
Σύρμπας, Ιωάννης
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Εργαστήριο Ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής
Εξεταστική επιτροπή
Διγγελίδης Νικόλαος
Pasco Denis
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Θεοδωράκης Ιωάννης
Γκούντας Μάριος
Χατζιγεωργιάδης Αντώνιος
Ζουρμπάνος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
ii, 187 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)