Θεσμοί και υποκείμενο: μορφές θρησκευτικής συνείδησης στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διατριβή, εστιάζει στη διερεύνηση των νοημάτων στη βάση των οποίων σχηματοποιούνται οι μορφές θρησκευτικής συνείδησης των κοινωνικών υποκειμένων που «επαγγελματικά» ασχολούνται και «λειτουργούν» την εγχάραξη και την αναπαραγωγή της κυρίαρχης θρησκευτικής ιδεολογίας στον ελλαδικό χώρο: των θεολόγων εκπαιδευτικών. Στο πρώτο μέρος της διατριβής παρατίθενται κριτικά, στην ιστορικότητά τους, επιστημονικές προσεγγίσεις που αφορούν στο «υποκείμενο» και την «υποκειμενικότητα», ως αναλυτικές κατηγορίες. Προσεγγίζονται επίσης η διαδικασία της κοινωνικοποίησης, ως διαδικασία δια βίου, η οποία αποκρυπτογραφεί τους τρόπους που ο άνθρωπος μετασχηματίζεται από βιολογικός οργανισμός σε κοινωνικό υποκείμενο,. Οι κοινωνικοί θεσμοί και η ιδεολογία – η οποία τους διατρέχει και θεμελιώνει τα νοήματα που οι ίδιοι κυρώνουν και αναπαράγουν – προσεγγίζονται ως διαμεσολαβητές της σύνθεσης του Εαυτού. Στη συνέχεια, μετά την παράθεση σχετικών επιστημονικών θεωρήσεων, σχετικά με την ανάδυση της συν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This specific thesis focuses on the analysis of meanings on the basis of which are being shaped the forms of religious consciousness of social subjects that are 'professionally' involved and function engraving and reproduction of the dominant religious ideology in Greece: theologians teachers. Scientific approaches about the "subject" and "subjectivity", as analytical categories are historically and critically presented, in the first part of the thesis. The socialization process, which decrypts the ways through which man transformed by biological organism into a social subject, is approached, as a lifelong process. Social institutions and ideology - which runs through them and establish the meanings they ratify and reproduce – are approached as mediators of the composition of the Self. Then, after quoting relevant scientific considerations on the emergence of the consciousness of the Self and the establishment of its identity, this thesis focuses on two basic forms of human consciousne ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40091
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40091
ND
40091
Εναλλακτικός τίτλος
Institutions and subject: forms of religious consciousness within the educational system
Συγγραφέας
Μανή, Παρασκευή (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαρίζος Αντώνιος
Λαμπρέλλης Δημήτριος
Κυριαζή Παναγιώτα
Περσελής Εμμανουήλ
Μελετιάδης Χαραλάμπος
Καντζάρα Βασιλική
Καραμούζης Πολύκαρπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Θρησκευτική συνείδηση; Συνείδηση; Κοινωνικό υποκείμενο; Εαυτός; Ταυτότητα; Θεσμοί; Κοινωνική αναπαραγωγή; Θρησκευτική εκπαίδευση; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
x, 728 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)