Κοινωνικός αποκλεισμός και παιδική ηλικία: παιδιά του δρόμου στα σχολεία της Αθήνας

Περίληψη

Η παρούσα εργασία, θεωρώντας κοινωνικά δεδομένη τη θεσμική συνάφεια των παιδιών και του σχολείου, είναι μια μελέτη για τον τρόπο σχηματισμού της ταυτότητας των παιδιών που εργάζονται στο δρόμο και της σχέσης τους με το εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχο δε, έχει να προτείνει μία ψυχο – κοινωνιολογική αλλά και παιδαγωγική τυπολογία για την καλύτερη κατανόηση της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας. Αναμφίβολα, ο δυτικός πολιτισμός -ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, με σκοπό την προστασία και την ασφάλεια-ως ‘τόπος’ όρισε τους τόπους μέσα στους οποίους οφείλουν τα παιδιά να βρίσκονται∙ την οικογένεια και το σχολείο. Όρισε επίσης και τους χρόνους∙ τα παιδιά στην προστατευμένη συγχρονικότητά τους γίνονται αντιληπτά ως άχρονα, αλλά στην εν δυνάμει ενήλικη ζωή τους μετατρέπονται σε σημαντικό ανθρώπινο κεφάλαιο. Εντούτοις, η παιδική ηλικία δεν μπορεί πλέον να ορίζεται στη βάση βιολογικών υπαγορεύσεων μη πολιτισμικά καθορισμένων, ούτε ιστορικών αναπαραστάσεων, αγνοώντας τη σύγχρονη πολλαπλότητά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research, taking for granted the institutional connection between children and school, is a study on street children’s identity formation and also on their relationship with the educational system. It aims to suggest a psycho – sociological and also pedagogical typology for the best understanding of this specific social group. Undoubtedly, western civilization, especially during the 20th century with the purpose of protection and security, as a ‘place’ set the places within which children should be: that is, family and school. Times were also appointed; in their concurrence, children have been perceived to be timeless, but during their potential adulthood they have been converted into an important human chapter. However, childhood can neither be perceived on the basis of culturally undefined biological dictates nor on the basis of historical representations, ignoring its contemporary multiplicity, because as an institutionalized model it turns into a point of comparison and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39521
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39521
ND
39521
Εναλλακτικός τίτλος
Social exclusion and childhood: street children into the schools of Athens
Συγγραφέας
Παπασιμάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Κολιάδης Εμμανουήλ
Αρτινοπούλου Βασιλική
Λύτρας Ανδρέας
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία-Ηρώ
Κακάμπουρα Ρέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Παιδιά στο δρόμο; Παιδική ηλικία; Κοινωνικός αποκλεισμός; Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)