Διερεύνηση της διεπιφάνειας τροχού - σιδηροτροχιάς και των αναπτυσσόμενων τάσεων επ'αυτής

Περίληψη

Το πρόβλημα της επαφής μεταξύ τροχού-σιδηροτροχιάς αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον Heinrich Hertz και σύμφωνα με τη θεωρία του η επιφάνεια επαφής μεταξύ των δύο σωμάτων έχει τη μορφή έλλειψης. Ωστόσο, νεότερες έρευνες έδειξαν ότι η επιφάνεια επαφής τροχού-σιδηροτροχιάς δεν είναι ελλειπτική. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή προτείνεται μία μαθηματική μέθοδος για τον προσδιορισμό της μορφής και του μεγέθους της μη-ελλειπτικής επιφάνειας επαφής. Η μέθοδος βασίζεται στα γεωμετρικά και αριθμητικά στοιχεία των διατομών του τροχού και της σιδηροτροχιάς, καθώς και στη διείσδυση των δύο σωμάτων στη θέση επαφής. Η εφαρμογή της έγινε στο σύνηθες ζεύγος τροχού διατομής S1002-σιδηροτροχιάς διατομής 60Ε1(UIC60), για διάφορες τιμές εγκάρσιας μετατόπισης του τροχοφόρου άξονα ως προς την κατεύθυνση κίνησης. Προκειμένου να επιβεβαιωθούν πειραματικά οι θεωρητικά υπολογιζόμενες, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, τιμές διείσδυσης μεταξύ τροχού-σιδηροτροχιά υπό τη δράση στατικού φορτίου, διεξήχθη πείραμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The wheel-rail contact problem was first mentioned by Heinrich Hertz and his theory led to an elliptical contact surface between the two bodies. However, according to recent researches the wheel-rail contact surface is not elliptical. In this dissertation a mathematical method for determining the shape and the size of the non-elliptical contact surface is proposed. The method is based on the geometric and mathematic characteristics of the wheel-rail profiles, as well as on the penetration of the two bodies at the contact point. The method was applied to the usual pair of an S1002 wheel profile and a 60E1(UIC60) rail profile and was performed for several values of lateral displacement of the wheelset axis relative to the direction of motion. In order to confirm experimentally the theoretically calculated penetration values found in the international literature, referring to a wheel-rail pair under static load, an experiment in real scale was carried out at the Laboratory for Testing and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38413
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38413
ND
38413
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of the wheel-rail interface and the developing contact stresses
Συγγραφέας
Γιαλαμά, Τατιάνα-Ιωάννα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Λυμπέρης Κωνσταντίνος
Σταθόπουλος Αντώνιος
Κανελλαΐδης Γεώργιος
Μπαλλής Αθανάσιος
Πυργίδης Χρίστος
Προφυλλίδης Βασίλειος
Κουρκούλης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Επαφή τροχού-σιδηροτροχιάς; Σημεία επαφής τροχού-σιδηροτροχιάς; Γεωμετρία επαφής τροχού-σιδηροτροχιάς; Επιφάνεια επαφής τροχού-σιδηροτροχιάς; Διείσδυση τροχού-σιδηροτροχιάς; Τάσεις επαφής τροχού-σιδηροτροχιάς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxi, 246 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)