Ανάπτυξη μεθόδων εκτίμησης κατανομής της ζήτησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε συνθήκες συμπληρωματικής λειτουργίας

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τόσο τις βραχυχρόνιες όσο και τις μακροχρόνιες μεταβολές στη ζήτηση ενός συστήματος αστικών συγκοινωνιών, το οποίο αποτελείται από πολλά συνεργαζόμενα μέσα. Η μελέτη της ζήτησης πραγματοποιείται με δύο προσεγγίσεις. Στην πρώτη, εξετάζονται οι παράγοντες που ερμηνεύουν την μηνιαία επιβατική κίνηση του κάθε μέσου. Στη δεύτερη, αναλύεται το ποσοστό (μερίδιο) της συνολικής ζήτησης που καλύπτει το κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Η μεθοδολογική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε βασίζεται στις οικονομετρικές μεθόδους της Συνολοκλήρωσης και Δυναμικού Υποδείγματος Διόρθωσης Λαθών, οι οποίες επιτρέπουν την αξιόπιστη ανάλυση μη στάσιμων χρονολογικών σειρών και επιπλέον παρέχουν τις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες ελαστικότητες, καθώς και την ταχύτητα σύγκλισης στην μακροχρόνια κατάσταση ισορροπίας. Οι ελαστικότητες της ζήτησης ως προς τους ερμηνευτικούς παράγοντες είναι σημαντικά διαφορετικές για τα διάφορα Μ.Μ.Μ. Tόσο στα μοντέλα τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis demand aspects of a multimodal public transportation system are investigated using econometric methods for analyzing non-stationary data. The case of the Athens public transport system, where different modes may operate in competition or cooperation, is used as a test bed. Two different but complementary aspects of public transport demand are analyzed. Ridership of each mode and share of each mode in total ridership. The econometric analysis adopted is based on cointegration and error correction techniques. This allows for treating non-stationary data, for determining short and long run elasticities and at the same time estimating the speed of adjustment towards long run equilibrium. According to the results, demand elasticities with respect to the explaining factors are significantly different for the different modes. Short run elasticities appear to be lower than the long run ones both in the models explaining ridership and in the models explaining the share of each mo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38217
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38217
ND
38217
Εναλλακτικός τίτλος
Development of methods for estimating public transport shares under complementary operating conditions
Συγγραφέας
Μηλιώτη, Χριστίνα του Παναγιώτης
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής
Εξεταστική επιτροπή
Καρλαύτης Ματθαίος
Σταθόπουλος Αντώνιος
Τσαμπούλας Δημήτριος
Βλαχογιάννη Ελένη
Μηχαηλίδης Παναγιώτης
Σαμπράκος Ευάγγελος
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μέσα μαζικής μεταφοράς; Συνολοκλήρωση; Υπόδειγμα διόρθωσης λαθών; Μή στάσιμες χρονολογικές σειρές; Μερίδια αγοράς; Μακροχρόνιες βραχυχρόνιες ελαστικότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
171 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)