Τα εξώφυλλα των ελληνικών αλφαβηταρίων, αναγνωστικών και αναγνωσματαρίων του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Η ιστορία, ο σχεδιασμός και η μορφή των εξωφύλλων που κοσμούν τα σχολικά βιβλία τηςγλωσσικής διδασκαλίας του Δημοτικού Σχολείου (αλφαβητάρια, αναγνωστικά και αλφαβητάρια) τους τελευταίους τρεις αιώνες επηρεάστηκε από την εξέλιξη της τυπογραφικής τέχνης και της τεχνολογίας, τις πολιτικές και εκπαιδευτικές συνθήκες στην Νεότερη Ελλάδα καθώς επίσης και από τα ευρωπαϊκά εκδοτικά και εκπαιδευτικά ρεύματα της κάθε εποχής. Η επεξεργασία του υλικού της έρευνας, που αποτελείται από 325 εμπροσθόφυλλα αλφαβηταρίων, αναγνωστικών και αναγνωσματαρίων, πραγματοποιήθηκε με την ποσοτική ανάλυση περιεχομένου μέσα από την αναλυτική-περιγραφική μέθοδο, αλλά και την ποιοτική ανάλυση των εξωφύλλων ως πολυτροπικών κείμενων σύμφωνα με την θεωρία των μεταλειτουργειών του οπτικού κειμένου. Η διαχρονική μελέτη εστιάστηκε γύρω από πληροφορίες που αφορούν το κείμενο τουεξωφύλλου, το περιεχόμενό και τη δομή του. Μελετήθηκε η μορφολογία συγκεκριμένωναράδων του εξωφύλλου και αναλύθηκε η βιβλιοδεσία και η εκτύπωση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The history, the design and the form of the cover pages of the school books of language for the Primary School (alphabet books and reading books) in the last threecenturies was influenced by the development of the art of typography and technology, as well as by the European publishing and educational trends of each period.The processing of the research material, consisting of 325 front covers of alphabetbooks and reading books, was carried out under quantitative analysis of content through the analytic-descriptive method, as well as the qualitative analysis of coverpages as multimodal texts according to the theory of metafunction of the visualtext.The intertemporal study focused around information regarding the cover text, its content and structure. The morphology of certain lines of the cover page was studied and the binding and printing of the books was analyzed. Further, the coverpages were studied as a structured whole and as sort of a multimodal text. The cross-sectional study of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36210
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36210
ND
36210
Εναλλακτικός τίτλος
The cover pages of the textbooks of language for the primary school (alphabet books and reading books)
Συγγραφέας
Σουλιώτη, Μαγδαληνή (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Ανδρέας
Τσακιρίδου Ελένη
Κοντοσφύρης Χαρίλαος
Μπέσσας Δημήτριος
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Μπέτσας Ιωάννης
Γοδόση Μαγδαληνή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια; Αλφαβητάρια; Αναγνωστικά βιβλία; Εξώφυλλα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
764 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)