Μουσική βιομηχανία και social networking: μια πρόταση για ένα πείραμα στο διαδίκτυο

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζει τα δεδομένα του πειράματος το οποίο έλαβε χώρα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο από τον Οκτώβριο του 2012 μέχρι και τον Απρίλιο του 2013. Για τις ανάγκες του κατασκευάστηκε σχετική ιστοσελίδα (το www.panteionmusicexperiment.com) που φιλοξένησε 12 τραγούδια από μη δισκογραφημένους - αγνώστους μουσικούς, ενώ έλαβαν συμμετοχή συνολικά 196 άτομα. Το κύριο ερευνητικό ερώτημα αφορούσε στο πώς οδηγούμαστε σε μια απόφαση αποδοχής ή απόρριψης, πάνω στην κατανάλωση ενός πολιτιστικού προϊόντος, έχοντας ως βασική πληροφόρηση τις αποφάσεις των προηγουμένων χρονικά καταναλωτών. Αν και κατά πόσο δηλαδή, ο κάθε επόμενος δρώντας, παρατηρώντας τις επιλογές των άλλων, οδηγείται στο να μιμηθεί τη συμπεριφορά της ομάδας, απορρίπτοντας ταυτόχρονα πιθανή διαφορετική ιδιωτική του προτίμηση. Το αν και κατά πόσο η μίμηση μπορεί να προκαλέσει φαινόμενα μαζικής κατανάλωσης (ή αλλιώς φαινόμενα του κοπαδιού), καταγράφηκε με το στατιστικό μοντέλο (Cross-Sectional Absolute Deviation ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis exhibits the results of the experiment that took place at Panteion University of Athens (Greece) from October 2012 until April 2013. For the operationalization purposes of the experiment, a web site was constructed (www.panteionmusicexperiment.com) that hosted 12 songs from unknown artists, while 196 students participated. The main research question is related to how we decide to consume or decline a cultural product, after getting information about the decisions of the previous participants. Namely, to what extent each successive actor complies with the group behavior after observing their preceding choices and possibly abandons his own private selection. In order to estimate whether this imitation tendency can cause mass consumption phenomena, we used the Cross-Sectional Absolute Deviation, (Chang, et al. 2000), which measure the existence of herding. The decisions of the previous participants in the first experimental group were presented as the impersona ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35851
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35851
ND
35851
Εναλλακτικός τίτλος
Music industry and social networking: a proposal for a web-based experiment
Συγγραφέας
Κασάρας, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κλήμης Γ.-Μ.
Ζέρη Π.
Μιχαηλίδου Μάρθα
Μπαλτζής Αλέξανδρος
Κατερέλος Ιωάννης
Κωνσταντόπουλος Νικόλαος
Αυδίκος Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Συμπεριφορά καταναλωτή; Πολιτιστικές βιομηχανίες; Kατανάλωση πολιτιστικών προϊόντων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
203 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)