Η εκπαίδευση στη Θάσο, κατά την τελευταία εκατονταετία της οθωμανικής κυριαρχίας (1813-1912): ιστορική και παιδαγωγική θεώρηση

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ερευνητική προσπάθεια ανάδειξης όλων εκείνων των γεγονότων, διαδικασιών, φορέων, προσώπων και ενεργειών που διαμόρφωσαν την εκπαιδευτική πραγματικότητα της Θάσου, κατά την τελευταία εκατονταετία της Οθωμανικής κυριαρχίας στο νησί, που ήταν μια μεταβατική περίοδος ραγδαίων οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων. Ως αρχή της χρονικής περιόδου που αποφασίσαμε να μελετήσουμε θέσαμε το 1813, έτος παραχώρησης της Θάσου από τον Σουλτάνο στον ηγεμόνα της Αιγύπτου, Μεχμέτ Αλή. Η αλλαγή του πολιτικού σκηνικού και το προνομιακό καθεστώς που παραχώρησε ο Μεχμέτ Αλή στους Θασίους, ως απόδοση τιμής για την προστασία που του προσέφεραν οι Θάσιοι σε δύσκολες στιγμές της ζωής του, διαμόρφωσε μια μοναδική περίπτωση πολιτικής διοίκησης του τουρκοκρατούμενου ελληνισμού, η οποία πιστεύουμε ότι επηρέασε και την Εκπαίδευση. Ως τερματικό χρονικό σημείο της εργασίας ορίστηκε το έτος 1912, αφού τότε η Θάσος ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, άλλαξε ριζικά το πολιτικό σκηνικό και άρχι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis is a study of all these facts, the procedures, the institutions, the people and the actions that have formed the educational scenery in Thassos, during the last hundred years of the Ottoman domination over the island, which is now considered to be a transitional period of rapid developments both in the economical and the political section. We have set the year 1813 as the beginning of the period we wish to study. It was the year that the Sultan had rendered the island of Thassos to the emperor of Egypt, Mohamed Ali. The year 1912 was set as the last year of the present thesis, since that was the point when Thasos was integrated to the Greek nation, there was a thorough change on its political scenery and there was observed a transition to the Greek educational system. In conclusion, we should report that until 1870 there was observed a significant intellectual and educational regression in the island, since the rudimentary “schools of church”, which had no qualified ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35719
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35719
ND
35719
Εναλλακτικός τίτλος
The education in Thassos, during the last hundred years of the ottoman domination (1813-1912): Historical and pedagogical approach
Συγγραφέας
Χαλκιάς, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κογκούλης Ιωάννης
Ρεράκης Ηρακλής
Σκάλτσης Παναγιώτης
Νανάκης Ανδρέας
Δημάση Μαρία
Ράντζου Μαρία
Στογιαννίδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση Θάσος; Σχολεία Θάσος; Εκπαίδευση Μακεδονία; Εκπαίδευση Τουρκοκρατία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)