Προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρίες στην εκπαίδευση: επικέντρωση/ διερεύνηση στους τομείς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και του φοιτητικού αθλητισμού

Περίληψη

Οι θεσµικές και νοµοθετικές ρυθµίσεις καθώς και η βελτίωση των συνθηκών φοίτησης µαθητώνµε ειδικές ανάγκες διαµόρφωσαν τις συνθήκες της πρόσβασης τους στην τριτοβάθµια εκπαίδευση.Ο αυξηµένος αριθµός φοιτητών µε ειδικές ανάγκες (ΦµεΕΑ) επέβαλε την οργάνωση καιδιαχείριση προσαρµοσµένων υπηρεσιών και υποδοµών, ώστε να διασφαλιστεί το δικαίωµα τηςίσης ευκαιρίας στην εκπαίδευση και το φοιτητικό αθλητισµό. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταννα καταγραφούν οι ανάγκες και οι παραλείψεις σε ειδικές υπηρεσίες και παροχές όπως τιςεντοπίζουν οι ΦµεΕΑ και να συγκριθούν οι υπάρχουσες υπηρεσίες µε τις υπηρεσίες που έχουνπροβλέψει τα ακαδηµαϊκά ιδρύµατα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συλλογή των δεδοµένων έγινε σετρία πεδία: α) µελετήθηκαν τα µοντέλα παροχής διευκολύνσεων σε ΦµεΕΑ 58 ευρωπαϊκώνπανεπιστηµίων διασυνδεδεµένων µε τον Ευρωπαϊκό Οργανισµό για την Ανάπτυξη της ΕιδικήςΑγωγής, β) εστάλησαν ερωτηµατολόγια και επεστράφησαν συµπληρωµένα από τις γραµµατείεςτων ελληνικών ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και γ) παραχωρήθηκαν συν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Institutional and legislation measurements together with the improvement of the education ofpupils with disabilities shaped the conditions for their access to tertiary education. The increasednumber of students with disabilities resulted in the organization and management of adaptedservices and infrastructures in order for them to ensure equal access and opportunity in educationand recreation. The purpose of the present study was to record the needs and problems in specialfacilities and services, as identified by the disabled students themselves, and compare them withthe services that the academic institutions provide in other European countries. Data collection wascarried out in three levels: a) study of the provisions made by 58 European universitiesinterconnected with the European Agency for the Development of Special Education, b) collectingdata form questionnaires sent to Greek universities and c) conducting interviews with 73 studentswith disabilities from 14 Universities regardi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31420
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31420
ND
31420
Εναλλακτικός τίτλος
Accessibility of students with disabilities to education: exploring the fields of tertiary education and sports' education
Συγγραφέας
Γκουβατζή, Αναστασία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μάντης Κωνσταντίνος
Λαμπροπούλου Βενέττα
Κώστα Γεώργιος
Χατζηλεοντιάδης Λεόντιος
Λαλένης Κωνσταντίνος
Πυλιανίδης Θεόφιλος
Κουρτέσης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Φοιτητές με αναπηρίες; Υποδομές; Υπηρεσίες; Αγαθά; Υποστηρικτική τεχνολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
x, 384 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)