Η εκπαίδευση στη Βέροια, από την κοινότητα στο κράτος: δημογραφία και διοίκηση (1889-1929)

Περίληψη

Καθώς η ελληνική κοινότητα Βέροιας πέρασε από την οθωμανική κυριαρχία στην ελληνική κρατική διοίκηση, συνέβησαν πολλαπλές και αλληλένδετες αλλαγές σε πολιτικό, δημογραφικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Παράλληλα έλαβαν χώρα οι δημογραφικές και διοικητικές αλλαγές στη σχολική εκπαίδευση, οι οποίες στην παρούσα μελέτη, αναδεικνύουν τις επιπτώσεις της μετάβασης από την κοινοτική αυτοδιοικούμενη στην κρατική συγκεντρωτική οργάνωση. H συνεχής καταγραφή των δεδομένων του μαθητικού πληθυσμού για σαράντα έτη, πριν και μετά το 1912, αποτυπώνει δυναμικά εκπαιδευτικές διαδικασίες καθώς και κοινωνικές και οικονομικές δομές. Από τις περιγραφές των συνεδριάσεων της σχολικής διοίκησης ανιχνεύονται τα γεγονότα και οι πρακτικές της διοικητικής μετάβασης από το κοινοτικό καθεστώς στον κρατικό μηχανισμό. Η μελέτη αναδεικνύει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της αστικής ελληνικής κοινότητας της Βέροιας, κατά την ύστερη οθωμανική περίοδο, είχε υψηλό επίπεδο οργάνωσης και λειτουργίας και επιβίωσε μέσα στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

As the Hellenic community of Veroia, passed from Ottoman rule to the Hellenic State administration, there were multiple and interrelated changes in political, demographic, social and economic level. Along, came the demographic and administrative changes in school education, which in this present study, highlight the impact of the transition from self-governing community in state-centralized organization. The continuous data that have been recorded the student population for forty years before and after 1912, reflects dynamic, educational processes and social and economic structures. From the descriptions of meetings of school administration, events and practices of administrative transition from the Community scheme in the State apparatus are detected.This study highlights that the educational system of the urban Hellenic community of Veroia, in the late Ottoman period, had a high level of organization and operation and survived into the State educational system for at least two decade ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28648
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28648
ND
28648
Εναλλακτικός τίτλος
The education in Veroia, from community to state: Demography and administration (1889-1929)
Συγγραφέας
Πυρινός, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Παύλος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Ανωγιάτης - Pele Δημήτριος
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Τσίμπος Κλέων
Ψαλλίδας Γρηγόριος
Μαυρέας Κωνσταντίνος
Γκότοβος Αθανάσιος
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ορθόδοξη Ελληνική Κοινότητα; Μακεδονία; Αυτοδιοικούμενη εκπαίδευση; Συγκεντρωτική εκπαίδευση; Κοινότητα; Κράτος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 250, 227 σ.), πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)