Μοντελοποίηση χρηστών σε συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

constructed during this research. The three different media were desktop computers, interactive TV and mobile devices. These three applications incorporated methodologies based on user modelling and adaptivity. User models were constructed in order to help users in remote shopping applications in two separate ways. Firstly, by automatically recommending products close to their interests and secondly by helping them adaptively while they used the application. Explicit information, observation of user behaviour and dynamic stereotypes were incorporated into the construction of these user models. The incorporation and combination of these technologies into three different media constitutes a very novel approach on the topic of personalization in remote shopping applications. The three prototypes also incorporated techniques of adaptivity for visualizing the recommendations based on interest and needs and for personalizing the user interaction with the application. The methodology used was ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28415
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28415
ND
28415
Εναλλακτικός τίτλος
User modeling in e-commerce systems
Συγγραφέας
Σαββόπουλος, Αναστάσιος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Βίρβου Μαρία
Παναγιωτόπουλος Θεμιστοκλής
Φούντας Ευάγγελος
Μαλεύρης Νικόλαος
Καλλές Δημήτριος
Πολέμη Δέσποινα
Βεργάδος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Μοντελοποίηση χρηστών; Αλγόριθμοι ομαδοποίησης; Προσαρμοστικότητα; Μηχανική μάθηση; Ηλεκτρονικό εμπόριο; Διαδικασίες κύκλου ζωής λογισμικού; Γενικευμένες αρχιτεκτονικές; Προσωποποιημένα συστήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
255 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)