Περίληψη
Σὲ πρώτη ἀνάγνωση ἡ ἐργασία φαίνεται νὰ εἶναι μία περιληπτικὴ σύνθεση τῶν χριστολογικῶν ἀναλύσεων βάσει τοῦ ἑρμηνευτικοῦ λόγου τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου στὶς παύλειες ἐπιστολές. Πέρα ὅμως ἀπὸ τὴν ἁπλὴ ἔκθεση τῶν θεολογικῶν ἀπόψεων ἡ μελέτη ἐπιδιώκει νὰ εἶναι ἕνας προβληματισμὸς σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ στὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ τῆς σημερινῆς κοινωνίας. Τὴν ἀφετηρία τοῦ θέματος τὴν ἀνακάλυψα σὲ μιὰ συνοπτικὴ ὁμολογία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στὴν πρὸς Κολοσσαεῖς ἐπιστολή του. Τὸ «μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν» (Κολ. 1, 26-27. Πρβλ. Ἐφ. 1, 9. Ἐφ. 3, 9. Ῥωμ. 16, 25), εἶναι τὸ μυστήριο τοῦ Χριστοῦ μὲ ὁλάκερη τὴ σημασία Αὐτοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ κόσμου, εἶναι ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός. Ἡ ἐργασία ἀπαρτίζεται ἀπὸ Εἰσαγωγὴ καὶ τρία μέρη. Τὸ Πρῶτο μέρος, τῆς ἐργασίας φέρνει τόν τίτλο: «Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας, μιμητὲς τοῦ Χριστοῦ», και ἀπαρτίζεται από δυὸ κεφάλαια: Α’). «Τὸ μυστήριο τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ στὴ ζωὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου» και Β’). «Ὁ Ἅγιος Ἰ ...
Σὲ πρώτη ἀνάγνωση ἡ ἐργασία φαίνεται νὰ εἶναι μία περιληπτικὴ σύνθεση τῶν χριστολογικῶν ἀναλύσεων βάσει τοῦ ἑρμηνευτικοῦ λόγου τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου στὶς παύλειες ἐπιστολές. Πέρα ὅμως ἀπὸ τὴν ἁπλὴ ἔκθεση τῶν θεολογικῶν ἀπόψεων ἡ μελέτη ἐπιδιώκει νὰ εἶναι ἕνας προβληματισμὸς σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ στὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ τῆς σημερινῆς κοινωνίας. Τὴν ἀφετηρία τοῦ θέματος τὴν ἀνακάλυψα σὲ μιὰ συνοπτικὴ ὁμολογία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στὴν πρὸς Κολοσσαεῖς ἐπιστολή του. Τὸ «μυστήριον τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν» (Κολ. 1, 26-27. Πρβλ. Ἐφ. 1, 9. Ἐφ. 3, 9. Ῥωμ. 16, 25), εἶναι τὸ μυστήριο τοῦ Χριστοῦ μὲ ὁλάκερη τὴ σημασία Αὐτοῦ γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ κόσμου, εἶναι ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός. Ἡ ἐργασία ἀπαρτίζεται ἀπὸ Εἰσαγωγὴ καὶ τρία μέρη. Τὸ Πρῶτο μέρος, τῆς ἐργασίας φέρνει τόν τίτλο: «Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας, μιμητὲς τοῦ Χριστοῦ», και ἀπαρτίζεται από δυὸ κεφάλαια: Α’). «Τὸ μυστήριο τῆς παρουσίας τοῦ Χριστοῦ στὴ ζωὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου» και Β’). «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος καὶ ἡ θέση του στὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας». Το Δεύτερο κεφάλαιο του πρώτου μέρους: Β’). «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος καὶ ἡ θέση του στὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας» ἀπαρτίζεται ἀπὸ τρεις ἑνότητες: 1). «Ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, μιμητὴς τοῦ Παύλου στὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ» (σ. 57-61). 2). «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ὡς ἑρμηνευτὴς τῆς Ἁγίας Γραφῆς» (σ. 62-66) καὶ 3). «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος καὶ ἡ θέση του ὡς πρὸς τὶς αἱρετικὲς παρεκκλίσεις» (σ. 67-77). Τὸ δεύτερο μέρος τῆς ἐργασίας, ὑπό τόν τίτλο: «Τὸ μυστήριο τῆς Τρισυπόστατης Θεϊκῆς Μονάδας» (σ. 78-109), εἶναι ἀφιερωμένο στὴν Τριαδολογία καὶ συγκροτεῖται ἀπὸ πέντε ἑνότητες. Τὸ τρίτο μέρος, της εργασίας με τὸν τίτλο: «Ἡ οἰκονομία τοῦ Θεοῦ, ἢ ἡ ἐν Χριστῷ φανέρωση καὶ ἐκπλήρωση τοῦ ἀπὸ τῶν αἰώνων ἀποκεκρυμμένου μυστηρίου» είναι πιο εκτενές (σ. 110-299) και ἀπαρτίζεται ἀπὸ τρία κεφάλαια: Α’). «Τὸ μυστήριο τοῦ Χριστοῦ ὡς Θεανθρώπου» (σ. 113-137), Β’). «Τὸ λυτρωτικὸ ἔργο τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ» (σ. 138-178) καὶ Γ’). «Ἡ σχέση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν Ἐκκλησία ἢ ἡ Ἐκκλησία ὡς χῶρος ἀποκαλύψεως τοῦ μυστηρίου τοῦ Χριστοῦ» (σ. 179-299). Στὴν ἐν Χριστῷ πνευματικὴ ζωὴ τῶν Χριστιανῶν εντοπίζεται τὸ ὕψιστο σημεῖο ἀκμῆς τοῦ ὅλου μυστηρίου τοῦ Χριστοῦ. Στὴν κοινωνία τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας, τὸ κάθε μέλος της ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ βιώνει τὸ μυστήριο τοῦ Χριστοῦ, μέσα στὶς ἐμπειρίες τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς. Ὅταν ὁ Χριστιανὸς ζεῖ ἑνωμένος μὲ τὸ Χριστό, ζεῖ «ἐν τῇ ἀγάπῃ τοῦ Χριστοῦ», ζεῖ «ἐν Χριστῷ», καὶ ὁ Χριστὸς ζεῖ μέσα του, τότε ὁ Χριστιανὸς ἀπολαμβάνει τὸ μυστήριο τοῦ Χριστοῦ. Τό μυστήριο τοῦ Χριστοῦ εἶναι μυστήριο ποὺ ἐρευνᾶται, κατανοεῖται ἐν μέρει, βιώνεται, ἀλλὰ οὐδέποτε ἐξαντλεῖται, διότι εἶναι Ζωή, εἶναι ἐμπειρία ζωῆς ἐν Χριστῷ καὶ μὲ τὸ Χριστό, εἶναι Πρόσωπο, εἶναι ὁ Ἴδιος ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
A first reading of the present paper makes it seem like a concise composition of Christological analyses based upon the interpretative speech of Holy Chrysostom in Paul’s letters. Besides giving a mere account of theological notions, though, the present study attempts to constitute a speculation of anything that concerns the «in-Christ-life» of modern society. I have discovered the starting point to my paper in a short confession of Apostle Paul in his letter to Colossians. “The mystery which hath been hidden from ages and from generations” (Col. 1, 26-27. cf. Eph. 1, 9. Eph. 3, 9. Rom. 16, 25), is the mystery of Christ with the whole importance of His in the salvation of the world, is Christ Himself. The paper includes an Introduction and three parts. The First part of the paper bears the title: «Apostle Paul and Holy Chrysostom, figures of the Church, imitators of Christ”, and invloves two chapters: Α’). «The mystery of the presence of Christ in Apostle Paul’s life and Β’). «Saint Jo ...
A first reading of the present paper makes it seem like a concise composition of Christological analyses based upon the interpretative speech of Holy Chrysostom in Paul’s letters. Besides giving a mere account of theological notions, though, the present study attempts to constitute a speculation of anything that concerns the «in-Christ-life» of modern society. I have discovered the starting point to my paper in a short confession of Apostle Paul in his letter to Colossians. “The mystery which hath been hidden from ages and from generations” (Col. 1, 26-27. cf. Eph. 1, 9. Eph. 3, 9. Rom. 16, 25), is the mystery of Christ with the whole importance of His in the salvation of the world, is Christ Himself. The paper includes an Introduction and three parts. The First part of the paper bears the title: «Apostle Paul and Holy Chrysostom, figures of the Church, imitators of Christ”, and invloves two chapters: Α’). «The mystery of the presence of Christ in Apostle Paul’s life and Β’). «Saint John Chrysostom and his position in the tradition of the Church». The Second chapter of the first part: Β’). «Saint John Chrysostom and his position in the tradition of the Church», is made up of three units. 1). «Holy Chrysostom, an imitator of Paul in Christ’s love» (p. 57-61). 2). «Saint John Chrysostom as an interpreter of the Holy Writ» (p. 62-66) and 3). «Saint John Chrysostom and his stance towards heretical deviations» (p. 67-77). The second part of the paper, under the title: «The mystery of the Triune, Divine Unit» (p. 78-109), is devoted to Triadology and is composed of five units. The third part of the paper, bearing the title: «God’s economy, or the Christ-Life revelation and implementation of the hidden from ages mystery» is lengthy (p. 110-299) and is made up of three chapters: Α’). «The mystery of Christ as God-man» (p. 113-137), Β’). «The redemptive actions of Christ the Saviour» (p. 138-178) and Γ’). «The relationship of Christ to the Church or the Church as a place of revelation of the mystery of Christ» (p. 179-299). In Christ-Life spiritual life of the Christians we trace the point of ultimate prosperity of whole the mystery of Christ. In the society of the Body of the Church, every member has the posibility to experience the mystery of Christ, leading a Christ-life. When the Christian lives united to Christ, he lives «within the life of Christ», he leads an «in-Christ-life», and Christ lives in him, then the Christian enjoys the mystery of Christ. The mystery of Christ is a mystery under research, comprehended in part, experienced, but never exhausted, because it is Life, an experience of Christ- life and life with Christ, it is a Person, it is Jesus Christ the man-God Himself.
περισσότερα