Υπολογιστική και πειραματική μελέτη θερμικής και ηλεκτρικής απόδοσης ενεργειακού συστήματος κτιρίου με έξυπνα αεριζόμενα φωτοβολταϊκά πάνελ
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
A new concept of integrating PV modules to the south-facing walls of a building is developed. The feasibility of the concept is studied by means of experiment, CFD computations and building energy simulation. An air gap between the backsheet of the modules and the building wall is employed for circulating outdoor air to cool the modules, keeping their efficiency high. The heated air is exploited by the HVAC and service water system, thus improving building energy efficiency. Experimental data in real world operating conditions are critical to support the design optimization of the concept and layout. A testing device was designed for this purpose and subjected to indoor and outdoor testing. Three operating modes are tested: natural convection (no fan), and forced convection cooling by means of two different capacity axial fans. The transient electrical and thermal behavior of the device was recorded outdoors, for several hours during a number of days in summer and autumn. Further inves ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (15.01 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.