Πηγές και θεολογία της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου

Περίληψη

Η αποσαφήνιση της περί ενσάρκου Θεού Λόγου και ιερών εικόνων εκκλησιαστικής πίστεως επιχειρείται ως απώτερος ερευνητικός στόχος της παρούσας διατριβής, με άξονα τα Πρακτικά της Ζ΄ Οικουμενικης Συνόδου και λαμβανομένου υπόψη του ιδιαίτερου πολιτισμικού περιβάλλοντος των μέσων βυζαντινών χρόνων. Έτσι δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός θέσει σώμα Θεού αναφορικά με τις ιερές εικόνες. Η αντιπαραβολή με το ανθολόγιο και την επιχειρηματολογία των εικονομάχων της Ιέρειας είναι δεδομένη, ώστε να αναδειχθεί ο αντιμανιχαϊστικός, αντιμονοφυσιτικός και αντιηθικιστικός λόγος της Εκκλησίας, όπως κατασταλάζει στη Νίκαια. Αποδεικνύεται ότι το εικονομαχικό πρόβλημα οφείλεται πρωτογενώς στην πίστη για την απώλεια της περιγραπτής σαρκός του Χριστού μετά την Ανάσταση, ανάγεται δηλ. στο ίδιο το ενσημαινόμενο των ιερών εικόνων και δευτερευόντως στο χειροποίητό τους, σύμφωνα με μια μανιχαΐζουσα ή μονοφυσιτίζουσα χριστολογία που μάλλον ασύνειδα καταλαμβάνει τη σκέψη των εικονομάχων. Τα κύρια αυτά συμπεράσματα, που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The ultimate investigatory purpose of the present thesis has been the clarification of the ecclesiastical Christology and iconology and of the doctrines concerning the Divine Logos and his holy icons on the basis of the Records of the Seventh Ecumenical Synod. In the research, the distinctive cultural context of the middle byzantine ages was certainly taken into consideration. On a first level, the comparison of the florilegia and the argumentation of the iconoclast council of Hiereia to the dogmas of the Holy Father of Nicaea leads to the anti-Manichean, anti-Monophysite and anti-moralistic interpretation of the Church. On the basis of concrete evidence, it has been proved that the roots of the iconoclastic issue are primarily found in the Christological malevolence which contends that the describable human nature of Christ is erased after the Ressurection and only his indescribable divine nature remains in existence. In particular, the inherent Manicheanism and Monophysitism being su ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23794
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23794
ND
23794
Εναλλακτικός τίτλος
Sources and Theology of the Seventh Ecumenical Synod
Συγγραφέας
Γεωργιάδης, Κωνσταντίνος του Ιωάννης
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Λιάλιου Δέσπω
Χρήστου Κωνσταντίνος
Φιλιώτης-Βλαχάβας Χρήστος
Κουκουσάς Βασίλειος
Τσίγκος Βασίλειος
Πασχαλίδης Συμεών
Λαμπρυνιάδης Ελπιδοφόρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Δαμασκηνός, Ιωάννης; Γερμανός Α΄Κωνσταντινουπόλεως; Ταράσιος Κωνσταντινουπόλεως; Έβδομη Οικουμενική Σύνοδος; Ιερές εικόνες; Εικονομαχία; Θεολογία; Χριστολογία; Πατερικά ανθολόγια; Συνοδικά ανθολόγια; Σύνοδος Ιέρειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
448 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)