Τα όρια του εκσυγχρονισμού καθ' υπαγόρευση: η αναπτυξιακή βοήθεια της διεθνούς τράπεζας στην ελληνική εκπαίδευση και η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα (1966-1989)

Περίληψη

Η διατριβή μελετά τα Εκπαιδευτικά Σχέδια που δανειοδότησε η Διεθνής Τράπεζα (Δ.Τ) και την επίδραση τους στην θεσμική δόμηση και μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα το διάστημα 1966 -1989. Στόχο έχει να μελετήσει και να ερμηνεύσει: α) τον ρόλο της Δ.Τ. και των συνεργαζόμενων οργανισμών αναπτυξιακής βοήθειας συγκριτικά με τους ενδογενούς δρώντες, στη διαμόρφωση της Ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής β) τον βαθμό και τους λόγους της συμμόρφωσης ή αντίστασης στις εγγαστρίμυθες υπαγορεύσεις της Δ.Τ., από τον δανειζόμενο ανάλογα με την κυβέρνηση και τέλος ανάλογα με τον υπό μεταφορά θεσμό. Με την μέθοδο της μελέτης περιπτώσεων και βασιζόμενη κυρίως σε αδημοσίευτες εμπιστευτικές αναφορές των Διεθνών Οργανισμών και πρωτογενές υλικό από δημόσια και ιδιωτικά αρχεία ενδογενών δρώντων στην Ελλάδα, η διατριβή εστιάζεται στην επιρροή της Δ.Τ. στην μεταφορά και θεσμική δόμηση των α) Διαφοροποιημένων Ιδρυμάτων Ανώτερης Τεχνικής Εκπαίδευσης β) Πολυδύναμων Μέσων Σχολείων. Εξετάζεται συγκριτικά η επί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines the Educational Projects funded by the World Bank (W.B.) and their impact on institutional building and reform in Greece from 1966 to1989. The aim is to study, interpret and evaluate: a) the role that the W.B. and the cooperating international Organizations played in concrete reform cases in determining educational policies of Greece compared to the endogenous factors, b) The degree and the reasons of compliance or resistance to the ventriloquism of the Bank by the loan recipient according to the government and to the institution transferred. Using the method of case studies and based mainly upon unpublished confidential reports of international agencies and correspondence with the Greek state and documents from public and private archives of Greek endogenous actors, the dissertation focuses especially on the Bank's impact on the transfer of a) the Differentiated Higher Technical Institutions, b) the Multilateral Secondary Schools. The exogenous and endogenou ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21195
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21195
ND
21195
Συγγραφέας
Καψάσκη, Αγγελική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καζαμίας Ανδρέας
Ματθαίου Δημήτριος
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Σαΐτης Χρήστος
Καλογιαννάκη Πελαγία
Μπουζάκης Ιωσήφ
Φυρίππης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συγκριτική εκπαίδευση; Κοινωνιολογία της ανάπτυξης της εκπαίδευσης; Ιστορία εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα; Εκπαιδευτική πολιτική; Ενδογενείς δρώντες; Εξωγενείς δρώντες; Παγκόσμια Τράπεζα; Αναπτυξιακή πολιτική; Διεθνής αναπτυξιακη βοήθεια στην ελληνική εκπαίδευση; Πολυδύναμα σχολεία μέσης εκπαίδευσης; Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια; Ανώτερη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (437 ; 50 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)