Δημόσιος χώρος και δημόσια ζωή στη σύγχρονη πόλη: Κοινωνικοψυχολογική προσέγγιση του εμπορικού πολυλειτουργικού κέντρου στην Ελλάδα
Περίληψη
Στόχος της διατριβής υπήρξε η συγκρότηση της ταυτότητας μίας νέας μορφής "δημόσιου" χώρου, χαρακτηριστικής των σύγχρονων πόλεων και του νέου τρόπου ζωής. Συγκεκριμένα, μελετήθηκε το εμπορικό πολυλειτουργικό κέντρο, ένας ιδιωτικός χώρος δημόσιας χρήσης, ένα πεδίο κατανάλωσης που, σήμερα, ξεπερνά τα στενά όρια της εμπορικής του λειτουργίας και εμφανίζεται ως πεδίο ελεύθερου χρόνου και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Η προσέγγιση του θέματος και τα μεθοδολογικά μας εργαλεία άπτονται των πεδίων της αρχιτεκτονικής, του αστικού σχεδιασμού, της κοινωνικής ψυχολογίας του χώρου και της αστικής γεωγραφίας. Το εμπορικό κέντρο εξετάστηκε, αρχικά, ως ειδικός κτιριακός τύπος, με έμφαση στη λειτουργία του και, επόμενα, ως μία νέα μορφή συλλογικού χώρου που, δυνητικά, λειτουργεί ως φορέας δημόσιας ζωής, μέσα από την αντίληψη των χρηστών του. Η συγκέντρωση αυτού του υλικού πραγματοποιήθηκε με έρευνα πεδίου στο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης (Ιαν.-Αύγ. 2005), με ερωτηματολόγια πο ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this PhD Thesis has been the construction of the identity of a new form of 'public' space, typical of the contemporary city and in accordance with the current way of life. In particular, the multifunctional shopping center was examined, seen as a private space publicity used, as a consumption field which, today, surpasses the narrow limits of its commercial function and appears as a field for leisure and social interaction. Our approach and our methodological tools rely on the background of architecture, urban design, social psychology of space and urban geography. The shopping center was examined, firstly, as a special building type with emphasis on its function subsequently, through its users' perception, as a new form of collective space which, potentially, functions as a field for public life. The collection of this material was realized through a field research at the shopping and entertainment center 'Macedonia' of Thessaloniki (Jan. - Aug. 2005), where 262 individuals ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.97 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.