Σχέση και επικοινωνία ιατρού-ασθενή: καταγραφή αντιλήψεων και προσδοκιών σε δείγμα ιατρών και ασθενών

Περίληψη

ΣΚΟΠΟΣ: Η ιατρική προσέγγιση με επίκεντρο τον ασθενή αναγνωρίζεται πλέον ως αναπόσπαστο στοιχείο της ορθής κλινικής πρακτικής και αποτελεί πρωταρχικό καθήκον κάθε ιατρού. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η καταγραφή για πρώτη φορά στην Ελλάδα αντιλήψεων σε δείγμα γιατρών και ασθενών για τη σχέση και επικοινωνία ιατρού-ασθενή, καθώς και η αναζήτηση των παραμέτρων που πιθανόν τις επηρεάζουν. Επιπλέον, αναζητήθηκε πιθανή μεταβολή των αντιλήψεων φοιτητών Ιατρικής κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, αλλά και οι παράγοντες που εμπλέκονται στη διαμόρφωσή τους. Απώτερος στόχος ήταν η ανάδειξη των αναγκών εκπαίδευσης σε δεξιότητες επικοινωνίας, αλλά και η ανάπτυξη ενός ανθρωποκεντρικού προτύπου περίθαλψης με επίκεντρο τις ανάγκες του Έλληνα ασθενή. ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ: 762 ασθενείς προσεγγίσθηκαν κατά την πρώτη ημέρα της προγραμματισμένης νοσηλείας τους. Κλήθηκαν να απαντήσουν σε δημογραφικές ερωτήσει και στις κλίμακες API, PPOS, SF-12, GLHC και PAS. 501 ιατροί προσεγγίσθηκαν σε 13 κλινικά φροντισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

PURPOSE: Patient-centredness is recognized as an indispensable element of good clinical practice and a fundamental task of every physician. The purpose of the present study was to investigate attitudes towards patient-centred care in patients and doctors, for the first time in Greece, as well as to investigated the possible impact of socio-demographic factors on these attitudes. Moreover, this longitudinal study aimed to assess possible attitude changes towards patient-centredness in medical students as they progressed through the clinical curriculum. Ulterior purpose was to indicate the need for education on communication skills at both undergraduate and postgraduate level, aiming in the development of a model of care centered on the needs of the Greek patients. MATERIAL AND METHODS: 762 inpatients were approached on the first day of their scheduled hospital admission. They were interviewed on demographic questions and the API, PPOS, SF-12, GLHC and PAS scales. The physicians’ study s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19369
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19369
ND
19369
Εναλλακτικός τίτλος
Physician-patient relationship and communication: a study of attitudes and expectations in physicians and patients
Συγγραφέας
Τσίμτσιου, Ζωή του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικής. Κλινική Β' Ουρολογική Νοσοκομείου ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηχρήστου Δημήτριος
Αλμπάνη Μαρία
Γαρύφαλλος Αλέξανδρος-Αναστάσιος
Ιακωβίδης Απόστολος
Καρακιουλάκης Γεώργιος
Μπένος Αλέξιος
Παπαδημητριου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Ανθρωποκεντρική φροντίδα; Ενεργοποίηση ασθενών; Βιοψυχοκοινωνικό πρότυπο; Αντιλήψεις ιατρών; Προσδοκίες ασθενών; Αντιλήψεις φοιτητών ιατρικής; Επικοινωνία ιατρού-ασθενή; Ιατρικό πρόγραμμα σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
174 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)