Παρακολούθηση ψυχοσωματικής κατάστασης οδηγού με χρήση βιοσημάτων

Περίληψη

Από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στην πρόκληση ατυχημάτων είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Μεταξύ άλλων, η μείωση της προσοχής του οδηγού, η επιθετικότητα στην οδήγηση και οι λανθασμένες αποφάσεις, συχνά μπορούν να οδηγήσουν στην πρόκληση ατυχημάτων. Ένα κοινό αίτιο όλων των παραπάνω είναι η ψυχοσυναισθηματική κατάσταση του οδηγού. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει αρκετές μελέτες που τονίζουν τον ρόλο της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης στην απόδοση του οδηγού και στην πιθανή πρόκληση ατυχημάτων. Ωστόσο η ανάπτυξη συστημάτων που θα βρίσκονται μέσα στο όχημα και θα ανιχνεύουν την κατάσταση του οδηγού με μεγάλη αξιοπιστία και χωρίς να επιβαρύνουν ή να ενοχλούν τον οδηγό, είναι ακόμα σε πρώιμα στάδια. Αντικείμενο έρευνας της παρούσας διατριβής είναι η αναγνώριση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης του οδηγού σε πραγματικές οδηγικές συνθήκες. Βασιστήκαμε κυρίως στην λήψη και επεξεργασία βιοσημάτων του οδηγού, όπως επίσης σε παρακολούθηση του προσώπου του οδηγού και σε μεταβλητές του περ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Among the most important factors in accident provocation is the human factor. Driver's loss of attention, aggressiveness and inefficient decision making, often lead to hazardous situations. A common reason of all the above is the physiological state of the driver. The last few decades several studies have designated the role of physiological state in driving performance and accident provocation. However, the design of in-vehicle systems, able to assess physiological state with high credibility and in a rather unobtrusive way is still an ambitious goal. This thesis makes a contribution towards the goal of driver's status recognition in a real-car application. Based mainly on the monitoring of driver's physiological signals and using additional sources such as video from driver's face as well as driving environment information, we focused on the detection of driver's fatigue and stress levels. The data used were collected during a long-lasting experimental protocol on a real driving envi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18541
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18541
ND
18541
Εναλλακτικός τίτλος
Monitoring driver's physiological state using physiological signals
Συγγραφέας
Ρήγας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Νίκου Χριστόφορος
Λύκας Αριστείδης
Φωτιάδης Δημήτριος
Ζερβάκης Μιχάλης
Νικήτα Κωνσταντίνα
Μανής Γεώργιος
Μπλέκας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Βιοσήματα; Επεξεργασία βίντεο; Οδική συμπεριφορά; Έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
205 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)