Πολιτική, μόρφωση και εκπαιδευτικοί μετασχηματισμοί: η συμβολή του Λένιν, 1917 - 1923

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ" ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1917 - 1923 ΣΤΗ ΡΩΣΣΙΑ. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ - ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΤΟΥΣ. ΒΑΣΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΔΟΤΑΞΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ Β'ΔΙΕΘΝΟΥΣ. ΤΑ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ: Α) Ο ΥΠΕΡΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Β) Η ΣΧΕΤΙΚΗΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΠΩΣ ΕΚΦΡΑΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Γ) Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE MAIN THEME OF THIS DOCTORAL THESIS IS TO STUDY LENIN'S CONTRIBUTION TOWARDS THE FORMATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN POLITICS, CULTURE AND EDUCATIONALTRANSFORMATIONS, DURING THE PERIOD FROM 1917 TILL 1923 IN RUSSIA. THE PRECONDITION FOR MY STUDY IS THE ANALYTICAL AND ARGUMENTED EXHIBITION OF LENIN'S OVERALL POLICY, CULTURAL POLICY AND EDUCATIONAL POLICY, INCLUDING THEIR MODIFICATIONS. THE MAIN METHODOLOGICAL PRINCIPLE IS TO PROJECT THE ANALYSIS WITHIN THE FRAMEWORK OF CLASS STRUGGLE, BEARING IN MIND THE PARTICULAR LENIN'S CONFLICT WITH THE SECOND INTERNATIONAL'S POLITICAL TRADITION. THE PRIME CONCLUSIONS ARE THE FOLLOWING: A) THE DETERMINATION OF LENIN'S EDUCATIONAL POLICY FROM THECULTURAL AND THE OVERALL POLICY B) THE RELATIVE AUTONOMY OF THE EDUCATIONAL POLICY FROM THE OVERALL POLICY, SPECIALLY AS IT HAS BEEN DEMONSTRATED BY THE INTRODUCTION OF THE "COMMON LABOUR SCHOOL" C) THE USE OF FEATURES FROM THE EDUCATIONAL POLICY IN THE DIRECTION OF TRANSFORMING THE O ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/8954
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8954
ND
8954
Εναλλακτικός τίτλος
Politics, culture and educational transformations: Lenin's contribution, 1917 -1923
Συγγραφέας
Γρόλλιος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιάκαλος Γεώργιος
Ράσης Σπυρίδων
Παπαδημητρίου Ζήσης
Νούτσος Χαράλαμπος
Αβδελλά Έφη
Σωτηρέλλης Γεώργιος
Μαυρογιώργος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διανόηση; Εκπαιδευτική πολιτική; Ενιαίο σχολείο εργασίας; Κόμματα; Μόρφωση; Πολιτική; Πολυτεχνική εκπαίδευση; Συνδικάτα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
484 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)