Προσαρμογή επαναληπτικών μεθόδων μηχανικής μάθησης στη σειριακή συνεχή εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων

Περίληψη

Η ραγδαία εξάπλωση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) και η ανάπτυξη αρχιτεκτονικών υπολογιστικού νέφους και ακμής (edge-cloud) έχουν καταστήσει δυνατή την ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων που υποστηρίζουν και ενισχύουν ποικίλες πτυχές της καθημερινής ζωής, όπως η υγειονομική περίθαλψη, οι μεταφορές και ο αυτοματισμός. Τα συστήματα αυτά βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε μοντέλα βαθιάς μάθησης για την εκτέλεση σύνθετων υπολογιστικών εργασιών. Ωστόσο, η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση αυτών των μοντέλων απαιτούν σημαντικούς υπολογιστικούς και αποθηκευτικούς πόρους, γεγονός που δημιουργεί προκλήσεις σε σχέση με το κόστος, την κλιμάκωση και τη βιωσιμότητα, ιδιαίτερα σε δυναμικά και περιορισμένων πόρων περιβάλλοντα όπως το IoT. Μία από τις βασικές αδυναμίες της βαθιάς μάθησης σε αυτό το πλαίσιο είναι η καταστροφική λήθη (catastrophic forgetting)—η απώλεια προϋπάρχουσας γνώσης κατά την εκπαίδευση του μοντέλου με νέα δεδομένα. Η Συνεχιζόμενη Μάθηση (Continual Learning - CL) προτείνεται ως μια υποσχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The proliferation of Internet of Things (IoT) technologies and the emergence of edge-cloud computing architectures have enabled the deployment of intelligent systems that support and enhance various aspects of daily life, including healthcare, transportation, and automation. These systems rely heavily on deep learning models to perform complex tasks; however, the training and continual updating of such models demand substantial computational resources and storage capabilities. This introduces challenges related to cost, scalability, and sustainability, particularly in dynamic and resource-constrained environments such as those encountered in IoT. A critical limitation of deep learning in this context is catastrophic forgetting—the tendency of a model to lose previously acquired knowledge when trained on new data. Continual Learning (CL) has emerged as a promising solution to this issue by enabling models to learn incrementally over time, akin to human learning. However, conventional CL ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60504
ND
60504
Εναλλακτικός τίτλος
Adaptations of rehearsal methods for online continual learning
Συγγραφέας
Δαβαλάς, Χαράλαμπος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ψηφιακής Τεχνολογίας. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαήλ Δημήτριος
Βαρλάμης Ηρακλής
Βαμβακάρη Μαλβίνα
Δημητρακόπουλος Γεώργιος
Δίου Χρήστος
Τσερπές Κωνσταντίνος
Τρυφωνόπουλος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Λέξεις-κλειδιά
Μηχανική μάθηση; Διαδίκτυο των Πραγμάτων - IoT
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.