ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. (ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1970-1990)

Περίληψη

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ Α/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΕΖΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η ΑΝΑΔΙΦΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ, ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ) ΚΑΤΕΔΕΙΞΑΝ. (I) ΤΗ ΣΤΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ (ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΝΟΗΣΗ) ΚΑΙ (II) ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ "ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΟΥ" ΚΑΙ ΤΟΥ "ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΥ" ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ. Ο ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΕΖΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ "ΠΟΛΥΕΠΙΠΕ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

BASED ON AN EXTENDED NUMBER OF HUMOROUS GREEK CHILDREN'S BOOKS OF THE PAST TWO DECADES, THE AUTHOR PRESENTS AND CONNECTS THE NATURE OF HUMOUR WITH THE SCHOOLCHILDREN'S DEVELOPMENTAL PHASE AND NEEDS, PROVES THAT HUMOUR AND CREATIVITY HAVE BASIC COMMON TRENDS AND THAT HUMOROUS CHILDREN'S LITERATURE COULD AND SHOULD BE SYSTEMATICALLY INTRODUCED IN THE READING PROGRAM, IN ORDER TO SATISFY ASPECIFIC DIDACTIC AIM; NAMELY TO ENCOURAGE AND DEVELOP CRITICAL READING AND THINKING. A RESEARCH CONDUCTED BY THE AUTHOR, LED TO THE CONCLUSION THAT THISAIM CAN BE ATTAINED. THIS THESIS CONCLUDES WITH SPECIFIC SUGGESTIONS FOR FURTHER RESEARCH DEALING WITH HUMOROUS POETRY, COMICS, THE TRANSLATION OF HUMOROUS LITERATURE ETC. AND INCLUDES TWO APPENDICES: A CATALOGUE OF THE TITLES OF GREEK HUMOROUS LITERARY BOOKS (1970-1990), AND A PRESENTATION OF THE CURRENT DIDACTIC APPROACH OF HUMOROUS TEXTS IN THE GREEK MOTHER TONGUE BOOKS. THIS THESISHAS BEEN BASED ON AN EXTENDED INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY CON ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/6049
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/6049
ND
6049
Εναλλακτικός τίτλος
HUMOUR IN GREEK CHILDREN'S LITERATURE. (PROSE 1970-1990)
Συγγραφέας
Τζαφεροπούλου, Μαρία-Μάγδα
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΚΟΥΚΟΥΛΟΜΜΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΤΡΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΒΑΜΒΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΓΚΕΝΑΚΟΥ ΖΩΗ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αποκλίνουσα νόηση; Δημιουργικότητα; ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ; Διδασκαλία μητρικής γλώσσας; Κριτική ανάγνωση; Κριτική σκέψη; Λογοτεχνία; Χιούμορ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
317 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.