Bιωματική εκπαίδευση μηχανικών στη βιωσιμότητα και ανακύκλωση ΑΗΗΕ, με εστίαση στη δημιουργικότητα των φοιτητών: ανακυκλωδομική μέθοδος και διαμόρφωση μέσω έρευνας-δράσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στη σύνδεση της εκπαίδευσης μηχανικών ειδικότητας Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής με τις έννοιες της Ανακύκλωσης, της Βιωσιμότητας, της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της Κυκλικής Οικονομίας. Στόχος της είναι η ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής μεθόδου που βασίζεται στη βιωματική μάθηση και στις πρακτικές εργαστηριακές δραστηριότητες. Η μέθοδος αυτή εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες ταυτόχρονα τόσο σε συγκεκριμένα θέματα μέσα στο γνωστικό αντικείμενο (Ηλεκτρολογία και Ηλεκτρονική) όσο και σε αρχές και έννοιες σχετικές με το περιβάλλον, τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία. Η προτεινόμενη μέθοδος οργανώνεται σε διαδοχικές φάσεις ανάλυσης και σύνθεσης. Στη φάση ανάλυσης, οι εκπαιδευόμενοι διαλύουν συσκευές σε κατάσταση τέλους της ζωής τους (End-of-Life, EOL) σε επίπεδο ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, και ανακτούν τα λειτουργικά εξ αυτών, αφού τα ελέγξουν με μετρήσεις και τα κατηγοριοποιήσουν. Στη συνέχεια, κατά τη φάση σύνθεσης, αξιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis focuses on linking the education of Electrical and Electronics Engineers (EEE) with the concepts of Recycling, Sustainability, Sustainable Development and Circular Economy. The thesis is aimed at the development, implementation and evaluation of an innovative educational method based on experiential learning and practical laboratory activities. The proposed method educates students simultaneously on specific topics within their field of study (Electrical and Electronics Engineering) as well as on the concepts and principles related to the environment, sustainability and the circular economy. The proposed method is organized into successive phases of ‘analysis’ and ‘synthesis’ (construction). In the analysis phase, students dismantle devices at the end of their life cycle (End-of-Life, EOL) down to the level of electronic components, recover the functional components by test and measurement, identify and classify them. In the synthesis phase, students utilize the re ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/60252
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60252
ND
60252
Εναλλακτικός τίτλος
Experiential engineering education in sustainability and the recycling of WEEE, focusing on student creativity: recyclostructivistic method, shaped through action research
Συγγραφέας
Νικολουδάκης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Μηχανικών. Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Ραγκούση Μαρία
Σινιόρος Παναγιώτης
Λιαράκου Γεωργία
Φωτόπουλος Παναγιώτης
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Μεϊμάρης Μιχαήλ
Σφυρόερα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική μηχανική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Βιωσιμότητα; Ανακύκλωση; Ανάκτηση; Επαναχρησιμοποίηση; Ηλεκτρονικά εξαρτήματα; Κυκλική οικονομία; ΑΗΗΕ; Ηλεκτρονικά Απόβλητα; Συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση; Εκπαίδευση μηχανικών; Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση; Εργαστήριο Βιωματικών Δραστηριοτήτων; Εκπαιδευτική παρέμβαση; Βιωματική μάθηση; Τομείς μάθησης; Αξιολόγηση; Μεταγνωστικές δεξιότητες; Δεξιότητες του 21ου αιώνα; Μέτρηση δημιουργικότητας; Κοινότητα μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.