Περίληψη
Αυτή είναι μία θεωρητική και πρακτική έρευνα που εξετάζει την επενέργεια της ροής της γνώσης μέσα σε δίκτυα στρατηγικών συμμαχιών πάνω στην αξίας μιάς εταιρίας. Διατυπώνεται η άποψη ότι: (1) η γνώση και η παραγωγή αυτής μέσα σε μια εταιρία είναι τα θεμέλια της αξίας της εταιρίας, και (2) ένα χρήσιμο πλαίσιο για να καταλάβουμε την διαδικασία αξιολόγησης της αξίας της γνώσης που υπάρχει μέσα σε μία εταιρία είναι η δομή του δίκτυου στρατηγικών συμμαχιών στο οποίο ανήκει η εταιρία, και η θέση της μέσα στο δίκτυο αυτό. Η διατριβή έχει τρείς στόχους: (1) να εξακριβώσει θεωρητικά τον ρόλο της επενέργειας της δομής ενός δίκτυου σχέσεων μεταξύ εταιριών (π.χ. στράτηγικών συμμαχιών) πάνω στην διαδικασία αξιολόγησης της γνώσης πού υπάρχει μέσα σε μία εταιρία και, τελικώς, πάνω στον υπολογισμό της αξίας της εταιρίας, (2) να υπολογήσει πρακτικά το μέγεθος αυτής της επενέργειας χρησιμοποιώντας στοιχεία από το δίκτυο στράτηγικών συμμαχιών στον τομέα των εταιριών βιοτεχνολογίας, και(3) να χρησιμοποιήσε ...
Αυτή είναι μία θεωρητική και πρακτική έρευνα που εξετάζει την επενέργεια της ροής της γνώσης μέσα σε δίκτυα στρατηγικών συμμαχιών πάνω στην αξίας μιάς εταιρίας. Διατυπώνεται η άποψη ότι: (1) η γνώση και η παραγωγή αυτής μέσα σε μια εταιρία είναι τα θεμέλια της αξίας της εταιρίας, και (2) ένα χρήσιμο πλαίσιο για να καταλάβουμε την διαδικασία αξιολόγησης της αξίας της γνώσης που υπάρχει μέσα σε μία εταιρία είναι η δομή του δίκτυου στρατηγικών συμμαχιών στο οποίο ανήκει η εταιρία, και η θέση της μέσα στο δίκτυο αυτό. Η διατριβή έχει τρείς στόχους: (1) να εξακριβώσει θεωρητικά τον ρόλο της επενέργειας της δομής ενός δίκτυου σχέσεων μεταξύ εταιριών (π.χ. στράτηγικών συμμαχιών) πάνω στην διαδικασία αξιολόγησης της γνώσης πού υπάρχει μέσα σε μία εταιρία και, τελικώς, πάνω στον υπολογισμό της αξίας της εταιρίας, (2) να υπολογήσει πρακτικά το μέγεθος αυτής της επενέργειας χρησιμοποιώντας στοιχεία από το δίκτυο στράτηγικών συμμαχιών στον τομέα των εταιριών βιοτεχνολογίας, και(3) να χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα της πρακτικής ανάλυσης για να αναπτύξει περαιτέρω την κατανόηση, σε θεωρητικό επίπεδο, της αλληλεπίδρασης μεταξύ της δομής ενός δίκτυου σχέσεων μεταξύ εταιριών και την αξία μιάς εταιρίας που συμμετέχει σε αυτό το δίκτυο, με ιδιαίτερη έμφαση στις εταιρίες στο Διαδίκτυο. Το θεωρητικό μοντέλο διακρίνει δύο διαδικασίες για την αξιολόγησης της αξίας της γνώσης που δημιουργείται και ανταλλάσεται στο πλαίσιο μιάς στρατηγικής συμμαχίας: (1) αξιολόγηση της γνώσης μέσω κατανόησής της, και (2) αξιολόγησητης γνώσης μόνο εξ ακοής. Η πρώτη διαδικασία συσχετίζει την δομική θέση μιάς εταιρίας σε ένα δίκτυο στρατηγικών συμμαχιών με την αξιολόγησης της γνώσης που δημιουργείται και ανταλλάσεται στο πλαίσιο μιάς στρατηγικής συμμαχίας. Η δεύτερη διαδικασία συσχετίζει την δομική θέση του στρατηγικού συμμάχου μιάς εταιρίας σε ένα δίκτυο στρατηγικών συμμαχιών με την αξιολόγησης της γνώσης που δημιουργείται και ανταλλάσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής τους συμμαχίας.Τα αποτελέσματα της διατριβής δείχνουν ότι η δομική θέση του στρατηγικού συμμάχου μιάς εταιρίας βιοτεχνολογίας στο δίκτυο στρατηγικών συμμαχιών επηρεάζει θετικά την αξιολόγηση της αξίας της γνώσης που δημιουργείται και ανταλλάσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής τους συμμαχίας. Επίσης τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αξίας της γνώσης που δημιουργείται και ανταλλάσεται στο πλαίσιο μιάς στρατηγικής συμμαχίας μιάς εταιρίας βιοτεχνολογίας είναι μεγαλύτερη όσο λιγότερο κεντρική είναι η εταιρία αυτή στο δίκτυο στρατηγικών συμμαχιών στον τομέα των εταιριών βιοτεχνολογίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research is a theoretical and empirical study of the effects of knowledge flows through networks on the value of the firm. It argues that (1) organizational knowledge and knowledge creation through inter-organizational exchanges are the major foundations of the value of the firm, and (2) that a useful framework for understanding the process of knowledge value assessment is the conceptualization of social structure as an evolving network of linkages with stakeholders, in which the overall structure constrains and liberates the diffusion of knowing firm value. Thus in knowledge-intensive industries the stakeholder networks in which firms are embedded are important sources of knowing the value of inter-organizational knowledge exchanges and the value of firms. The work is motivated by three related agendas: (1) to theoretically assess the role of the emergent social structure of ties to inter-organizational networks in guiding the assessment of knowing exchange value for knowledge-in ...
This research is a theoretical and empirical study of the effects of knowledge flows through networks on the value of the firm. It argues that (1) organizational knowledge and knowledge creation through inter-organizational exchanges are the major foundations of the value of the firm, and (2) that a useful framework for understanding the process of knowledge value assessment is the conceptualization of social structure as an evolving network of linkages with stakeholders, in which the overall structure constrains and liberates the diffusion of knowing firm value. Thus in knowledge-intensive industries the stakeholder networks in which firms are embedded are important sources of knowing the value of inter-organizational knowledge exchanges and the value of firms. The work is motivated by three related agendas: (1) to theoretically assess the role of the emergent social structure of ties to inter-organizational networks in guiding the assessment of knowing exchange value for knowledge-intensive industries and, ultimately, in the imputation of the value of the firm; (2) to empirically examine this phenomenon in the context of inter-organizational knowledge exchange networks in the knowledge-intensive industry of biotechnology; (3) to use the results of the empirical analysis to further develop our theoretical understanding of the interaction between the structure of stakeholder networks and the value of the firm, with specific application to business on the Internet. The basic model posits that the structure of stakeholder networks elucidates knowledge value through (1) a learning bandwagon and (2) a fad bandwagon mechanism. When these propositions were tested with data from the UK biotechnology industry the study found that there is moderate support for the learning bandwagon mechanism and significant support for the fad bandwagon mechanism of knowing value. The empirical results fuelled further theory development on the issue of firm value for businesses on the Internet. With the aid of research on cultural industries, we argued that knowing value for Internet businesses is driven by conventions. The latter are induced by indices and we developed three types of indices for convention generation, namely precedent, salience and positive predisposition. The implications of indices for management practice and corporate strategy were also examined.
περισσότερα