Ο αυτοπροσδιορισμός της ταυτότητας των εφήβων με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στις διαπροσωπικές τους σχέσεις στα διάφορα περιβάλλοντα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι ο αυτοπροσδιορισμός της ταυτότητας των εφήβων με διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας στις διαπροσωπικές τους σχέσεις στα περιβάλλοντα του σχολείου, της οικογένειας και της παρέας των συνομηλίκων. Πιο συγκεκριμένα, θα μελετηθούν οι αναπαραστάσεις που έχουν οι έφηβοι για τον εαυτό τους στα διάφορα περιβάλλοντα, πώς δηλαδή αντικειμενικοποιούν τον Εαυτό τους στα κοινωνικά πλαίσια, τις δυσκολίες της διαταραχής τους αλλά και τις έννοιες του Ιδανικού, Δέοντος και Πραγματικού εαυτού. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, επιλέξαμε την ποιοτική μέθοδο των ημιδομημένων συνεντεύξεων σε εφήβους με διάγνωση ΔΕΠ-Υ. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 16 μαθητές και μαθήτριες 15-17 ετών, (Μ.Ο.=16 έτη) γενικών Γυμνασίων και Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι έφηβοι με ΔΕΠ-Υ αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους μέσα στις διαπροσωπικές τους σχέσεις αναγνωρίζοντας τα στοιχεία της δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is the self-identification of adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in their interpersonal relationships in the environments of school, family and peer company. More specifically, the representations that adolescents have about themselves in various environments, the difficulties of their disorder and the concepts of the Ideal, Must and Real self will be studied. To achieve this goal, we chose the qualitative method of semi-structured interviews with adolescents diagnosed with ADHD. The sample of the survey consists of 16 students aged 15-17 (average 16) of General Gymnasiums and General and Vocational Lyceums in the greater area of Piraeus The results of the research showed that adolescents with ADHD perceive themselves in their interpersonal relationships by recognizing the elements of their disorder (dissociation, mobility, impulsivity) but also positive elements (respect, humor, understanding, help). Although they have difficulty soci ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59362
ND
59362
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe self-identification of identity of adolescents with attention deficit hyperactivity disorder in their interpersonal relationships in the various environments
Συγγραφέας
Ξανθοπούλου, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαντόγλου Σουλτάνα
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Παυλόπουλος Βασίλειος
Μανιαδάκη Αικατερίνη
Καζή Σμαράγδα
Καρακασίδου Ειρήνη
Τσακανίκος Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Κοινωνική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
ΔΕΠ-Υ; Έφηβος/η; Ταυτότητα; Εαυτός; Περιβάλλοντα; Υπερκινητικότητα; Διάσπαση; Παρορμητικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.