Μουσική και διαπολιτισμική εκπαίδευση: η συμβολή του τραγουδιού στη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση παιδιών προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τη δυνατότητα διαμόρφωσης μιας κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης η οποία να καλλιεργεί τη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση μέσω της μουσικής στην προσχολική ηλικία. Βασισμένη στη θέση ότι η μουσική εκπαίδευση οφείλει να λειτουργεί ως μοχλός κοινωνικής δικαιοσύνης, η διατριβή εστιάζει στην ανάπτυξη μιας κριτικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης βασισμένης στη μουσική θέτοντας το ερώτημα: Μπορεί το τραγούδι στα πλαίσια της μουσικής εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία να λειτουργήσει ως μέσο διαπολιτισμικής αλληλεπίδρασης; Κι αν ναι, πώς; Το τραγούδι, η πράξη του τραγουδίσματος, αλλά και η συζήτηση και κατανόηση των στίχων των τραγουδιών και των σχετικών ιστοριών οι οποίες σχετίζονται με τα τραγούδια αποτέλεσαν τη βάση του σχεδιασμού μιας έρευνας-δράσης διαρθρωμένης σε τρεις κύκλους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρία νηπιαγωγεία της Αττικής – στα δυο από αυτά φοιτούσαν κατά π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis examines the role of singing in intercultural music education in the kindergarten. An action research project was implemented in four kindergarten classes (two of them being attended by a largely multi-cultural population and two by pupils of Greek origin) in three schools. A music-centred critical intercultural education project was developed, involving singing, stories, discussion, and focus group work that posited issues of recognition of otherness, respect, racism and discrimination. The study revealed the wealth, the clarity and the power of thoughts and sentiments expressed by the young children-participants in the study. The thematic analysis undertaken centers on the practice of group singing as a catalyst that enabled equality of participation, leading to group cohesion and self-confidence, enabling young children to talk about issues that mattered deeply to them. Fearing the other, rejecting those who are ‘different’, respecting otherness, experiencing fear as a re ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59326
ND
59326
Εναλλακτικός τίτλος
Towards intercultural music education in the kindergarten: the role of song
Vers une éducation musicale interculturelle à l'école maternelle: le rôle du chant
Συγγραφέας
Ζωγράφου, Αλεξάνδρα-Τατιανή (Πατρώνυμο: Λεωνίδας)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μάγος Κωνσταντίνος
Ράπτης Θεοχάρης
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Κατσαρίδου Μάρθα
Σηφάκη Ευγενία
Στεργίου Αμαρυλλίς
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Παιδικό τραγούδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.