Η εκπαίδευση στη μεγάλη οθόνη: μία μελέτη της κινηματογραφικής αναπαράστασης του μαθητικού ρόλου

Περίληψη

Η κινηματογραφική εικόνα του μαθητή συχνά περιγράφεται ως «ανατρεπτική» και σε κάποιο βαθμό ασύμβατη με την κοινωνική πραγματικότητα, εκφράζοντας παράλληλα την αμφισβήτησή του απέναντι στα στερεότυπα της εποχής. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να χαρτογραφήσει την εικόνα του μαθητικού ρόλου στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη και τη θέση του στον εκπαιδευτικό θεσμό, φωτίζοντας παραμέτρους που δεν καλύπτονται επαρκώς από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, όπως είναι για παράδειγμα, η κινηματογραφική γλώσσα που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε σκηνοθέτης (ύφος, μορφή, αφήγηση). Ταυτοχρόνως, επιχειρείται να αναλυθεί και να τεκμηριωθεί, τόσο σε κοινωνιολογικό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο, η αλληλεπίδραση μεταξύ του κινηματογραφικού λόγου των ταινιών (αισθητικές επιρροές) και του ιστορικού, οικονομικού, πολιτισμικού και κοινωνικοπολιτικού πλαισίου κάθε εποχής (συγκείμενο). Εξετάζεται ουσιαστικά ο τρόπος με τον οποίο ο κινηματογράφος επηρεάζει αυτά τα πλαίσια, αλλά και πώς διαμορφώνεται ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The cinematic portrayal of the student is often described as "subversive" and, to some extent, incompatible with social reality, simultaneously expressing their challenge to the stereotypes of the time. This dissertation seeks to map the representation of the student role on the global cinematic landscape and its position within the educational institution, shedding light on aspects insufficiently covered by international and Greek literature, such as the cinematic language employed by each director (style, form, narrative). At the same time, the dissertation aims to analyze and substantiate, both sociologically and pedagogically, the interaction between the cinematic discourse of films (aesthetic influences) and the historical, economic, cultural, and sociopolitical context of each era. Essentially, it examines how cinema influences these contexts and, in turn, is shaped by their impact, highlighting the dynamic relationship between art, education, and social reality.For these purpose ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59294
ND
59294
Εναλλακτικός τίτλος
Education on screen: a study of the cinematic representation of the student role
Συγγραφέας
Παπαναστασίου, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Καλών Τεχνών. Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Καλούδη Κωστούλα
Μερτύρη Αντωνία
Σκαρπέλος Ιωάννης
Δερμεντζόπουλος Χρήστος
Καμαριανός Ιωάννης
Λαλαγιάννη Βασιλική
Καρδαράς Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος; Σχολείο; Μαθητικός ρόλος; Αναπαράσταση; Εκπαιδευτικά συστήματα; Αμερική; Ευρώπη; Τρίτος κόσμος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.