Διερεύνηση της περιβαλλοντικής υποστήριξης για το παιχνίδι έξω σε προσχολικά πλαίσια στην Ελλάδα

Περίληψη

Το υπαίθριο παιχνίδι αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα και βασικό έργο για τα παιδιά, ζωτικής σημασίας για τη σωματική και ψυχική τους υγεία, την ανάπτυξη, τη μάθηση και την ευημερία τους. Ωστόσο, τα πολλαπλά οφέλη του παιχνιδιού έξω εξαρτώνται από το περιβάλλον στο οποίο λαμβάνει χώρα, τονίζοντας την ευθύνη των προσχολικών πλαισίων, ειδικά υπό το πρίσμα των περιορισμένων ευκαιριών για υπαίθριο παιχνίδι. Παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για αυτό το ζήτημα σε άλλες χώρες, το θέμα παραμένει ανεπαρκώς ερευνημένο στην Ελλάδα και η οικολογική του εξέταση είναι περιορισμένη. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αντιμετωπίσει αυτό το κενό γνώσης, να διερευνήσει την παροχή ευκαιριών παιχνιδιού έξω σε προσχολικά πλαίσια στην Ελλάδα, να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο η αλληλεπίδραση μεταξύ των οργανωτικών, ανθρώπινων και φυσικών στοιχείων του περιβάλλοντος υποστηρίζει την παροχή ευκαιριών παιχνιδιού, και να εντοπίσει τους παράγοντες που διευκολύνουν και εμποδίζουν την πρόσβαση των παιδιών σε αυτό το έργ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Outdoor play is a fundamental human right and essential occupation for children, crucial for their physical and mental health, development, learning, and wellbeing. However, outdoor play’s multiple benefits depend upon the environment where it occurs, accentuating the responsibility of preschools, especially in light of restricted outdoor play opportunities. Despite growing interest into these issues in other countries, the topic remains under-researched in Greece and its ecological examination is limited. The purpose of this study was to address this knowledge gap, investigate the provision of outdoor play opportunities in preschool settings in Greece, examine the way the interrelationship between the organisational, human, and physical elements of the environment support outdoor play provision, and identify factors that facilitate and hinder children's access to this occupation. The study adopted an ecological approach, supporting the hypothesis that human behavior and development ar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59282
ND
59282
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring environmental supportiveness for outdoor play in greek preschools
Συγγραφέας
Καλπογιάννη, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
University of Reading
Εξεταστική επιτροπή
Bilton Helen
Floyd Alan
Croll Paul
Waters Jane
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδι; Προσχολική; Εργοθεραπεία; Εξωτερικό περιβάλλον; Ελλάδα
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.