Το παιδαγωγικό σύστημα του Friedrich Fröbel: η συσχέτιση με τις αφαιρετικές προθέσεις των εικαστικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής: εφαρμογή στη σύγχρονη πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται την εκπαιδευτική πρόταση του πρωτοπόρου της πρώιμης εκπαίδευσης Γερμανού παιδαγωγού του 18ου αιώνα Friedrich Froebel, πατέρα του Kindergarten (κήπος για παιδιά), του πρώτου παιδαγωγικού ιδρύματος για νήπια. Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του προτάσεων, ο Froebel εφάρμοσε μία καινοτόμα διδακτική μέθοδο διδασκαλίας βασισμένη στο παιχνίδι, τη διαχείριση φυσικών αντικειμένων και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Ενδεικτικό της ευρύτατης αποδοχής των ιδεών του Froebel αποτελεί η επικράτηση του όρου «Kindergarten» για το νηπιαγωγείο σε μεγάλο μέρος του Δυτικού κόσμου, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ως και στην Άπω Ανατολή και ακόμη εντονότερα, η εισαγωγή του γερμανικού αυτού όρου στην αγγλική γλώσσα, ως δηλωτικού για το νηπιαγωγείο, αντί μίας πιθανής του αγγλόφωνης απόδοσης, που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, ως «Children-garden». Πρόκειται προφανώς για μια απόδοση τιμής από τους αγγλόφωνους παιδαγωγούς, στον πρώτο Γερμανό διδάξαντα.Βασική θέση της διατριβής είναι ό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis addresses the educational proposal of the pioneering 18th-century early childhood German educator Friedrich Froebel, founder of the Kindergarten (a children's garden), the first pedagogical institute for preschoolers. In the context of his educational proposals, Froebel applied an innovative teaching method centered on play-based learning, utilizing physical objects as well as Art. Indicative of the widespread acceptance of Froebel's ideas is the dominance of the term “Kindergarten” for preschool in a large part of the Western world, across the Atlantic, and even in the Far East. Even more striking is the introduction of this German term into the English language as a designation for preschool, instead of a possible English equivalent, which was never adopted, such as “Children-garden”. This is evidently a tribute from English-speaking educators to the pioneering German pedagogue. The main argument of the thesis is that Froebel's pedagogical system is not merely a pe ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59271
ND
59271
Εναλλακτικός τίτλος
The Pedagogical System of Friedrich Fröbel: its relationship to the abstract intentions of the visual arts and architecture: application in contemporary primary education
Das pädagogische system Friedrich Fröbels: seine Beziehung zu den abstrakten Intentionen der Bildenden Künste und der Architektur: anwendung in der zeitgenössischen Grundschule
Συγγραφέας
Βασάλος, Διονύσιος-Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας ΙΙΙ : Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Μωραΐτης Κωνσταντίνος
Ντάφλος Κωνσταντίνος
Χατζηπαναγιώτου Παρασκευή
Γρηγοριάδης Ιωάννης
Παπαβασιλείου Ματθαίος
Παπαστεργίου Χρίστος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φρέμπελ; Νηπιαγωγείο; Σχηματισμός; Αφαίρεση; Παιδαγωγική; Αρχιτεκτονική; Τέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.