Το μουσείο και η μουσειακή εμπειρία ως παιδαγωγικό εργαλείο: στάσεις και αντιλήψεις μελλοντικών παιδαγωγών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με την εναλλακτική της τυπικής εκπαίδευσης μάθηση, αναγνωρίζοντας το μουσείο ως ιδανικό περιβάλλον για όλες τις μορφές μάθησης, με σκοπό να ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα στην πρώιμη παιδική, προσχολική και σχολική ηλικία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, αναδεικνύει τις σύγχρονες εξελίξεις και τάσεις στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα, με ιδιαίτερη έμφαση στη μεταβολή της παραδοσιακής εκπαιδευτικής προσέγγισης προς πιο ευέλικτες μορφές μάθησης. Ειδικότερα, σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθούν οι στάσεις και οι αντιλήψεις μελλοντικών παιδαγωγών (φοιτητές παιδαγωγοί/εκπαιδευτικοί) για το μουσείο και τη μουσειακή εμπειρία ως παιδαγωγικό εργαλείο, καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεσή τους να το αξιοποιήσουν στην τάξη. Ως κύριο ερευνητικό πλαίσιο για την ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν αυτήν την πρόθεση χρησιμοποιείται η Θεωρία της Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς (TPB) του Ajzen μέσω της οποίας εξετάζουμε πώς οι στ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focuses on alternative forms of learning beyond formal education, recognizing museums as ideal environments for diverse learning experiences aimed at enhancing the educational process, particularly in early childhood and primary education, including preschool settings. Within this framework, it highlights the contemporary developments and trends in 21st century education, with emphasis on the shift from traditional educational approaches to more flexible forms of learning. More specifically, the purpose of this research study is to explore the attitudes and perceptions of future educators (pre-service teachers) regarding the museum and the museum experience as an educational tool, along with the factors that influence their intention to integrate it into classroom teaching. Ajzen's Theory of Planned Behaviour (TPB) serves as the primary research framework for analysing the factors influencing this intention through which we examine how attitudes, subjective norms and percei ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59222
ND
59222
Εναλλακτικός τίτλος
The museum as a pedagogical tool: attitudes and perceptions of pre-service teachers
Συγγραφέας
Δημητριάδη, Σοφία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Μπαμπάλης Θωμάς
Τσώλη Κωνσταντίνα
Βάος Αντώνιος
Μούλιου Μάρλεν
Πετρογιάννης Κωνσταντίνος
Φιλιππουπολίτη Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μουσειακή εκπαίδευση; Παιδαγωγικά εργαλεία; Άτυπη μάθηση/μη-τυπική εκπαίδευση; Θεωρία Προσχεδιασμένης Συμπεριφοράς (TPB); Στάσεις και αντιλήψεις μελλοντικών παιδαγωγών; Δομικές Εξισώσεις (SEM)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.