Μελέτη μαθήματος (Lesson Study) και διαφοροποιημένη διδασκαλία: διερεύνηση της σχέσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Περίληψη Η παρούσα ερευνητική εργασία είχε σκοπό να διερευνήσει την επίδραση της μελέτης μαθήματος στο πλαίσιο εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ τάξης Λυκείου. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπούσε: α. να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα της αξιοποίησης της μελέτης μαθήματος στον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και κατανοούν τη διαφοροποίηση και β. να εντοπίσει ποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της μελέτης μαθήματος, ως δραστηριότητα επαγγελματικής ανάπτυξης, επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και κατανοούν τη διαφοροποίηση. Στην παρούσα ποιοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές συλλογής και ανάλυσης δεδομένων θεμελιωμένης θεωρίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρία σχολεία δύο δήμων της Ανατολικής Αττικής, με τη συμμετοχή τεσσάρων εκπαιδευτικών και ογδόντα μαθητών σε έναν κύκλο μελέτης μαθήματος. Τα δεδομένα συλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Abstract The purpose of this present research was to investigate the effect of lesson study in the context of the implementation of differentiated instruction by teachers in the Modern Greek Language course of the second class of Lyceum. In particular, this research aimed to: a. to investigate the effectiveness of using lesson study in the way the teacher research participants plan, implement, and understand differentiation and b. to identify which specific features of lesson study, as a professional development activity, influence how teachers plan, implement and understand differentiation. Grounded theory data collection and analysis techniques were used in the present qualitative research. The survey was conducted in three schools in two municipalities of Eastern Attica, with the participation of four teachers and eighty students in one lesson study cycle. Data were collected before, during, and after the lesson study cycle and included classroom observations, qualitative assessment ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2025)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59194
ND
59194
Εναλλακτικός τίτλος
Lesson Study and differentiated instruction: exploring the relationship in secondary education
Συγγραφέας
Κανελλοπούλου, Ευριδίκη-Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δάρρα Μαρία
Σταμάτης Παναγιώτης
Σοφός Αλιβίζος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Καλδή Σταυρούλα
Τσώλη Κωνσταντίνα
Κώστας Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μελέτη μαθήματος; Διαφοροποιημένη διδασκαλία; Ερευνητικό μάθημα; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.