Περίληψη
Η ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων είναι μια διαδικασία μάθησης με μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα. Στόχος είναι ο εργαζόμενος να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει ικανότητες που θα τις χρησιμοποιήσει στο μέλλον, σε εργασίες που απαιτούν περισσότερη ευθύνη και πρωτοβουλία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προβαίνουν στην εκπαίδευση των ανθρωπίνων πόρων, εστιάζοντας στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, καθότι η επένδυση αυτή ενισχύει την παραγωγικότητά τους και οδηγεί στη μείωση του κόστους του παραγόμενου έργου. Η πρακτική άσκηση μπορεί να προωθήσει εκπαιδευτικές συμμαχίες μεταξύ της βιομηχανίας (επιχειρησιακού περιβάλλοντος) και των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, οι οποίες μπορούν να διευκολύνουν τόσο την ευελιξία όσο και την επιτάχυνση της καινοτομίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο προσδιορισμός των παραγόντων που καθορίζουν την Εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού μέσω της εφαρμογής του προγράμματος Πρακτικής Άσκησης μεταξύ των φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η διερεύνηση τη ...
Η ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων είναι μια διαδικασία μάθησης με μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα. Στόχος είναι ο εργαζόμενος να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει ικανότητες που θα τις χρησιμοποιήσει στο μέλλον, σε εργασίες που απαιτούν περισσότερη ευθύνη και πρωτοβουλία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προβαίνουν στην εκπαίδευση των ανθρωπίνων πόρων, εστιάζοντας στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, καθότι η επένδυση αυτή ενισχύει την παραγωγικότητά τους και οδηγεί στη μείωση του κόστους του παραγόμενου έργου. Η πρακτική άσκηση μπορεί να προωθήσει εκπαιδευτικές συμμαχίες μεταξύ της βιομηχανίας (επιχειρησιακού περιβάλλοντος) και των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, οι οποίες μπορούν να διευκολύνουν τόσο την ευελιξία όσο και την επιτάχυνση της καινοτομίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο προσδιορισμός των παραγόντων που καθορίζουν την Εκπαίδευση του Ανθρώπινου Δυναμικού μέσω της εφαρμογής του προγράμματος Πρακτικής Άσκησης μεταξύ των φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ των παραγόντων και η διερεύνηση της προοπτικής να αποτελεί η πρακτική άσκηση των φοιτητών του ΔΠΘ το μέσο εκπαίδευσης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού στις επιχειρήσεις που φιλοξενούν τους φοιτητές του ΔΠΘ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 1398 φοιτητές και φοιτήτριες του ΔΠΘ που υλοποίησαν Πρακτική Άσκηση κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2015-2016 έως 2022-2023. Για την συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με 70 ερωτήσεις. Για τη συγκέντρωση του δείγματος εφαρμόσθηκε η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, εξήχθησαν δέκα παράγοντες για την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και για κάθε έναν ελέγχθηκε η αξιοπιστία Cronbach’s Alpha, η οποία ήταν υψηλή. Αναλυτικά οι παράγοντες που αποκαλύφθηκαν είναι τα Μαθησιακά Αποτελέσματα, η Αποδοτικότητα, η Συναισθηματική Δέσμευση, η Ικανοποίηση, η Συμμετοχή, η Ενδυνάμωση, η Ασάφεια Ρόλων, η Σύγκρουση Ρόλων, ο Επόπτης και η Συνεργασία. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι η ανάπτυξη - εκπαίδευση του προσωπικού είναι μια πολυδιάστατη έννοια και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ευελιξίας της επιχείρησης, αλλά και στην υποκίνηση του προσωπικού με την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης πολλαπλών ειδικοτήτων. Σε γενικές γραμμές, τα προγράμματα πρακτικής άσκησης αποτελούν πολύτιμους τρόπους για να αποκτήσουν οι φοιτητές ευρείες ικανότητες, όπου οι πρακτικές γνώσεις που λαμβάνονται υποστηρίζουν και συμπληρώνουν τις θεωρητικές σπουδές που αποκτήθηκαν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Human resource development is a learning process with a long-term perspective. The goal is for employees to acquire knowledge and develop skills that they will use in the future for tasks requiring greater responsibility and initiative. Businesses should invest in the training of their human resources, focusing on skill and competency development, as this investment enhances productivity and reduces the cost of produced work. Internships can foster educational alliances between the industry (business environment) and academic institutions, facilitating both flexibility and the acceleration of innovation. The aim of this research was to identify the factors that determine Human Resource Training through the implementation of an Internship Program among students of Democritus University of Thrace. Additionally, the study sought to examine the relationship between these factors and explore the prospect of student internships at DUTh serving as a Μ.Ο.s of training and developing human reso ...
Human resource development is a learning process with a long-term perspective. The goal is for employees to acquire knowledge and develop skills that they will use in the future for tasks requiring greater responsibility and initiative. Businesses should invest in the training of their human resources, focusing on skill and competency development, as this investment enhances productivity and reduces the cost of produced work. Internships can foster educational alliances between the industry (business environment) and academic institutions, facilitating both flexibility and the acceleration of innovation. The aim of this research was to identify the factors that determine Human Resource Training through the implementation of an Internship Program among students of Democritus University of Thrace. Additionally, the study sought to examine the relationship between these factors and explore the prospect of student internships at DUTh serving as a Μ.Ο.s of training and developing human resources in the businesses hosting these students. The research sample consisted of 1,398 students from DUTh who participated in internships during the academic years 2015-2016 to 2022-2023. A questionnaire with 70 questions was developed for data collection, and a random sampling method was applied to gather the sample. The research findings identified ten factors for human resource training, and Cronbach’s Alpha reliability was tested for each, revealing high reliability. Specifically, the identified factors were: Learning Outcomes, Efficiency, Emotional Commitment, Satisfaction, Participation, Empowerment, Role Ambiguity, Role Conflict, Supervisor, and Cooperation. The study results indicated that staff training and development is a multidimensional concept and an essential prerequisite for business competitiveness. Training can contribute to improving business flexibility and motivating employees through the implementation of multidisciplinary training programs. Overall, internship programs serve as valuable opportunities for students to develop broad competencies, where practical knowledge gained complements and supports the theoretical studies acquired in educational institutions.
περισσότερα