Διδασκαλία των ρεαλιστικών μαθηματικών: διδακτική παρέμβαση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κατανόηση της πρόσθεσης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά σε ποιο βαθμό η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση βασικών αριθμητικών εννοιών, όπως τη δομή των αριθμών μέχρι το 100 και τη νοερή πρόσθεσή τους, σε μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού με έμφαση στη Β Δημοτικού. Στο πλαίσιο της έρευνας σχεδιάστηκε ειδική εκπαιδευτική εφαρμογή για ταμπλέτες, με δραστηριότητες που είχαν στόχο την ανάπτυξη της αριθμητικής αντίληψης, της αίσθησης και της πρόσθεσης αριθμών μέχρι το 100. Η μελέτη βασίζεται στις αρχές τηςΡεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης και εστιάζει στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής αυτής. Στη μελέτη συμμετείχαν 189 μαθητές και μαθήτριες από δημόσια σχολεία της Αττικής, οι οποίοι χωρίστηκαν σε πειραματική ομάδα, που διδάχθηκε την πρόσθεση με τη χρήση διαδραστικής εφαρμογής για κινητές συσκευές, σχεδιασμένης ειδικά για την παρούσα έρευνα, και σε ομάδα ελέγχου, που διδάχθηκε το ίδιο αντικείμενο με τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation investigates to what extent the use of digital tools and Information and Communication Technologies (ICT) can enhance the understanding of basic numerical concepts, such as the structure of numbers up to 100 and their mental addition, in early primary students (specifically second grade). As part of this research, a special educational application for tablets was designed with activities aimed at developing numerical perception, sense and addition of numbers up to 100. The study is based on the principles of Realistic Mathematics Education (RME) and focuses on evaluating the effectiveness of this application. The study involved 189 students from public schools in Attica, who were divided into an experimental group, which was taught addition using an interactive mobile application designed specifically for this study, and a control group, which was taught the same subject using the traditional method. The evaluation was carried out before and after the teaching interve ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In dieser Arbeit wird untersucht, inwieweit der Einsatz digitaler Werkzeuge und von Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) das Verständnis grundlegender arithmetischer Konzepte, wie der Struktur von Zahlen bis 100 und ihrer mentalen Addition, bei Schülern der ersten Grundschulklassen mit Schwerpunkt auf der zweiten Klasse verbessern kann. Im Rahmen der Untersuchung wurde eine spezielle pädagogische Anwendung für Tablets entwickelt, deren Aktivitäten auf die Entwicklung der numerischen Wahrnehmung, des Zahlensinns und der Addition von Zahlen bis 100 abzielen. Die Studie basiert auf den Grundsätzen der Realistic Mathematics Education (RME) und konzentriert sich auf die Bewertung der Wirksamkeit dieser Anwendung. An der Studie nahmen 189 Schülerinnen und Schüler öffentlicher Schulen in Attika teil, die in eine Versuchsgruppe, die in Addition mittels einer speziell für diese Studie entwickelten interaktiven mobilen Anwendung unterrichtet wurde, und eine Kontrollgruppe, die dass ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59067
ND
59067
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching realistic mathematics: educational intervention utilizing ICT for understanding addition in the early grades of Primary school
Realistische Mathematik unterrichten: unterrichtsintervention mit IKT zum Verständnis der Addition in den ersten Klassen der Grundschule
Συγγραφέας
Σκορδιαλός, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπαραλής Γεώργιος
Ζαράνης Νικόλαος
Αρτίκης Κωνσταντίνος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία Ηρώ
Κουτρομάνος Γεώργιος
Μισαηλίδου Χριστίνα
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Λογισμικό (software)
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ρεαλιστική μαθηματική εκπαίδευση; Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ); Πρόσθεση; Κινητή μάθηση; Ψηφιακές εφαρμογές στην εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.