Νέες τεχνολογίες και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού: μελέτη περίπτωσης από την εφαρμογή της τηλεργασίας στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει την τηλεργασία στα ελληνικά πανεπιστήμια. Το θεωρητικό πλαίσιο της αφορά ένα σύνολο οργανωσιακών, ψυχολογικών καικοινωνιολογικών θεωριών, οι οποίες αξιοποιούνται για να ερμηνεύσουν την εμπειρία της τηλεργασίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κεντρική θέση καταλαμβάνει η Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού (Self-Determination Theory –SDT). Στην οργανωσιακή διάσταση, αξιοποιείται η Θεωρία των Κοινωνικο-Τεχνικών Συστημάτων, σύμφωνα με την οποία η αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού εξαρτάται από την ισορροπία μεταξύ της τεχνολογικής υποδομής και της ανθρώπινης διάστασης. Η διατριβή περιλαμβάνει καικοινωνιολογικές θεωρήσεις της τηλεργασίας, με πιο χαρακτηριστική την ανάλυση που γίνεται μέσα από τη Θεωρία της Δραματουργίας του Erving Goffman. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται το πώς η απουσία φυσικής παρουσίας στην τηλεργασία αναδιαμορφώνει τη «σκηνική παρουσία» του εργαζόμενου και τον τρόπο που αυτός παρουσιάζει τον εαυτό του στις αλληλεπιδράσεις. Η διατριβή αναδεικνύει ότι η ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines telework in Greek universities. Its theoretical framework draws on a set of organizational, psychological, and sociological theories, which are used to interpret the experience of telework in higher education. At the center of this framework lies the Self-Determination Theory (SDT). On the organizational level, the study employs the Socio-Technical Systems Theory, which holds that an organization’s effectiveness depends on the balance between technological infrastructure and the human dimension. The dissertation also incorporates sociological perspectives, most notably through Erving Goffman's dramaturgical theory. Within this context, it explores how the absence of physical presence in telework reshapes the “onstage” behaviour of employees and the ways in which they present themselves in interactions. The analysis highlights that remote work, particularly in university teaching, transforms social roles and expectations, often creating a sense of depersonaliz ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59064
ND
59064
Εναλλακτικός τίτλος
New technologies and human resource management: a case study of teleworking in education
Συγγραφέας
Μαντά, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βουδούρη Αγγελική
Γιαλαμάς Βασίλειος
Ζαράνης Νικόλαος
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Τσώλη Κωνσταντίνα
Κουτρομάνος Γεώργιος
Αλεξόπουλος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Τηλεργασία; Εργασιακή ικανοποίηση; Τεχνοστρές; Πανδημία; Ψηφιακό πανεπιστήμιο; Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού; Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και Διοίκηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.