A school for refugees, a career in Europe: εκπαίδευση, αυτοοργάνωση και αφγανικά δίκτυα κοινωνικότητας στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής διακυβέρνησης στη Λέσβο μετά το 2016
Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά εθνογραφικά την ανθρωπιστική δράση, με έμφαση στην αυτοοργάνωση προσφύγων στον τομέα της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στο αυτοοργανωμένο σχολείο προσφύγων Wind of Change (WoC), το οποίο ιδρύθηκε το 2019 στον καταυλισμό της Μόριας στη Λέσβο από Αφγανούς/ές αιτούντες/ούσες άσυλο. Μέσα από μακρόχρονη επιτόπια έρευνα με συμμετοχική παρατήρηση, μελετώνται οι κύκλοι λειτουργίας του WoC από την ίδρυσή του ως ένα εκπαιδευτικό εγχείρημα «από πρόσφυγες για πρόσφυγες», ως και την επίσημη εγγραφή του σε Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ). Σε καθεμία από τις φάσεις λειτουργίας αναδεικνύεται η διαμεσολάβηση ανθρωπιστικών δρώντων, επίσημων ανθρωπιστικών οργανώσεων, διεθνών ή τοπικών, αλλά και ανξάρτητων εθελοντών/ντριών ως κεντρικό φαινόμενο στο υπό μελέτη πεδίο. Οι κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των υποκειμένων είναι στο κέντρο αυτής της διατριβής, είτε αναφέρονται σε ομοεθνοτικό επίπεδο, είτε στις σχέσεις Αφγανών με τους/τις Έλληνες/ίδες και Ευρωπαίους/ές εθ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation offers an ethnographic investigation into humanitarian action, focusing specifically on the ways in which refugees engage in self-organization within the field of education. More precisely, it examines Wind of Change (WoC), a self-organized refugee school founded in 2019 by Afghan asylum seekers in the Moria refugee camp on the island of Lesvos. Through extended fieldwork involving participant observation, the study traces the operational cycles of WoC—from its inception as a "refugees for refugees" educational initiative to its eventual registration as a formal NGO. At each stage, the dissertation highlights the crucial role of humanitarian intermediaries, including international and local NGOs, as well as independent volunteers, who shaped the project’s development. Central to the analysis are the social relationships formed among participants—both within the Afghan community and across broader networks involving Greek and European volunteers. The study also explore ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 5/2027)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.