Εκμάθηση πολυτροπικών αναπραστάσεων με εφαρμογή στην αναγνώριση συναισθήματος

Περίληψη

Η πολυτροπική μάθηση είναι το υπολογιστικό παράδειγμα που επικεντρώνεται στην εκμάθηση από, και σύμμειξη ετερογενών και διασυνδεδεμένων πηγών πληροφοριών, δηλαδή τροπικοτήτων. Στον πυρήνα κάθε πολυτροπικού συστήματος μάθησης βρίσκεται η εκμάθηση πολυτροπικών αναπαραστάσεων, η οποία στοχεύει στην εκμάθηση αναπαραστάσεων που αντικατοπτρίζουν τόσο τα μονοτροπικά χαρακτηριστικά όσο και, συλλαμβάνουν αποτελεσματικά τις πολύπλοκες πολυτροπικές αλληλεπιδράσεις. Αυτή η διατριβή εξετάζει την εκμάθηση πολυτροπικών αναπαραστάσεων στο πλαίσιο της Πολυτροπικής Ανάλυσης Συναισθημάτων (ΠΑΣ), ένα πεδίο που απαιτεί τον αποτελεσματικό συνδυασμό γλωσσικών, ακουστικών και οπτικών πληροφοριών για την κατανόηση της πολύπλοκης φύσης του ανθρώπινου συναισθήματος. Η σημασία της ΠΑΣ έγκειται στο γεγονός οτι αποτελεί ένα μικρόκοσμο που φέρει τις ευρύτερες προκλήσεις πολυτροπικής μάθησης. Από προκλήσεις που κυμαίνονται από τη σύμμειξη ετερογενών τροπικοτήτων (από φυσικά σήματα έως συμβολική γλώσσα) έως τη μη βέλτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Multimodal learning is the computational paradigm focused on learning and integrating heterogeneous and interconnected information sources, i.e., modalities. At the core of any multimodal learning system lies multimodal representation learning, which aims to learn representations that both reflect unimodal characteristics and effectively capture complex cross-modal interactions. This thesis examines multimodal representation learning within the context of Multimodal Sentiment Analysis (MSA), a domain that requires effectively combining linguistic, acoustic, and visual information to uncover the complex nature of human sentiment. MSA's significance lies in its role as an exemplary microcosm of broader multimodal learning challenges. By addressing issues ranging from the integration of heterogeneous modalities (from natural signals to symbolic language) to suboptimal network optimization and modality information imbalance, MSA provides a valuable case study through which to examine multi ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58806
ND
58806
Εναλλακτικός τίτλος
Multimodal representation learning with application in sentiment analysis
Συγγραφέας
Γεωργίου, Ευθύμιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής
Εξεταστική επιτροπή
Ποταμιάνος Αλέξανδρος
Μαραγκός Πέτρος
Τζαφέστας Κωνσταντίνος
Ροντογιάννης Αθανάσιος
Γιαννακόπουλος Θεόδωρος
Ποταμιάνος Γεράσιμος
Σταφυλάκης Θέμος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών
Λέξεις-κλειδιά
Πολυτροπική μάθηση; Βαθιά μάθηση; Τεχνικές ομαλοποίησης; Σύμμειξη πληροφορίας; Πολυτροπική Αναγνώριση Συναισθήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.