Περίληψη
Περίληψη Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει την επιχειρηματικότητα των ελληνικών Start-Up (νεοφυών επιχειρήσεων). Η διδακτορική διατριβή βασίζεται σε μεθόδους ποσοτικής ανάλυσης με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Η διαμόρφωση του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με την ολοκλήρωση της αντίστοιχης βιβλιογραφικής ανασκόπησης, όπου επισημάνθηκαν οι κύριες μεταβλητές που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα σε επίπεδο Start-Up. Η διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται αυστηρά σε Start-Up επιχειρήσεις οι οποίες έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα, και η συλλογή δεδομένων έγινε σε επίπεδο ιδρυτών των Start-Up. Εξετάζονται Start-Up επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ανάπτυξης, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη κατανόηση του φαινομένου της Start-Up επιχειρηματικότητας, μεγάλο μέρος της οποίας δεν έχει αποχτήσει ακόμα εταιρική μορφή και είναι συνεπώς δύσκολη η εξέταση της με βάση τα επίσημα στοιχεία. Εξετάζεται ένας σημαντικός αριθμός μεταβλητών που σχετίζονται με την ε ...
Περίληψη Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει την επιχειρηματικότητα των ελληνικών Start-Up (νεοφυών επιχειρήσεων). Η διδακτορική διατριβή βασίζεται σε μεθόδους ποσοτικής ανάλυσης με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Η διαμόρφωση του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με την ολοκλήρωση της αντίστοιχης βιβλιογραφικής ανασκόπησης, όπου επισημάνθηκαν οι κύριες μεταβλητές που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα σε επίπεδο Start-Up. Η διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται αυστηρά σε Start-Up επιχειρήσεις οι οποίες έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα, και η συλλογή δεδομένων έγινε σε επίπεδο ιδρυτών των Start-Up. Εξετάζονται Start-Up επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ανάπτυξης, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη κατανόηση του φαινομένου της Start-Up επιχειρηματικότητας, μεγάλο μέρος της οποίας δεν έχει αποχτήσει ακόμα εταιρική μορφή και είναι συνεπώς δύσκολη η εξέταση της με βάση τα επίσημα στοιχεία. Εξετάζεται ένας σημαντικός αριθμός μεταβλητών που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα των Start-Up, όπως το Φύλο, η Ηλικία, η Εκπαίδευση, το Οικογενειακό Περιβάλλον των ιδρυτών, ο αριθμός των ιδρυτών κάθε Start-Up, το επίπεδο επιτυχίας, η επιχειρηματική εκπαίδευση, η εμπειρία, η ίδρυση από τους ιδρυτές προηγούμενων εταιριών Start-Up και η συνέχεια της λειτουργίας τους, τα έτη λειτουργείας της παρούσας Start-Up, η στόχευση της Start-Up σε επιχειρήσεις ή καταναλωτές, ο τομέας επιχειρηματικής δραστηριότητας, ο λόγος ίδρυσης της Start-Up και οι λόγοι ίδρυσης προηγουμένων Start-Up, ο ρόλος της επιχειρηματικής ευκαιρίας, της τεχνολογικής εξέλιξης, του επιχειρηματικού μοντέλου και της καινοτομίας διαδικασιών. Παράλληλα μελετώνται παράγοντες όπως ο ανταγωνισμός, ο βαθμός καινοτομίας, οι ανάγκες χρηματοδότησης, η πνευματική περιουσία και οι στρατηγικές συνεργασίες της επιχείρησης. Συγκεντρώθηκαν 321 ερωτηματολόγια κατά το διάστημα Νοεμβρίου 2022- Δεκεμβρίου 2023, και στη συνέχεια τα δεδομένα κωδικοποιήθηκαν ώστε να επεξεργαστούν. Το συγκεκριμένο δείγμα ικανοποιεί μια σειρά κριτηρίων για την επιστημονική έρευνα, τα οποία παρουσιάζονται λεπτομερώς στο κεφάλαιο της Μεθοδολογίας στην παρούσα διατριβή. Οι μέθοδοι ποσοτικής ανάλυσης που xxii χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν την Περιγραφική Στατιστική, Πίνακες Διασταυρώσεων, Συντελεστής Συσχέτισης Pearson, Δείκτες Εντροπίας Αμοιβαίας Πληροφορίας και Οφέλους Πληροφορίας καθώς και στοιχεία από την Θεωρία Γράφων/Δικτύου. Τα ευρήματα επισημαίνουν μια σειρά σχέσεων ανάμεσα στις μεταβλητές που εξετάζονται και ειδική έμφαση δίνεται σε παράγοντες που συνεισφέρουν στην επιτυχία των Start-Up, ενώ παράλληλα επισημαίνονται και σχέσεις ανάμεσα στις υπόλοιπες μεταβλητές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Συγκριτική Ανάλυση, η σύγκριση δηλαδή των αποτελεσμάτων ανάμεσα στις διαφορετικές ποσοτικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν. Παράλληλα επισημαίνεται το γεγονός ότι οι μεταβλητές είναι δυνατόν να παρουσιάζουν διαφορετικές σχέσεις μεταξύ τους σε διαστήματα μεταξύ διαφορετικού εύρους τιμών. Συγκεκριμένα εξετάζοντας την μεταβλητή «Επιτυχία» και αποδίδοντας 5 διαφορετικούς βαθμούς επιτυχίας προέκυψαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα ανάμεσα σε Start-Up οι οποίες ανήκουν σε διαφορετικά επίπεδα επιτυχίας σε ότι αφορά τις σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών και επισημαίνεται η δυσκολία αναγωγής (ή η ιδιαίτερη προσοχή που απαιτείται) σε ορισμένες περιπτώσεις γενικών συμπερασμάτων από το σύνολο των δεδομένων σε συγκεκριμένο εύρος τιμών. Τα ευρήματα περιλαμβάνουν τον ρόλο της αναγνώρισης της επιχειρηματικής ευκαιρίας τις ανάγκες χρηματοδότησης και την ανάγκη δημιουργίας στρατηγικών συνεργασιών, όπως και τους ρόλους της επιχειρηματικής εκπαίδευσης, της ηλικίας και της εμπειρίας των ιδρυτών Start-Up. Τα βασικά συμπεράσματα εξετάζονται ως προς τις επιχειρηματικές συνέπειες που επιφέρουν και επισημάνθηκαν πιθανά σημεία βελτίωσης των αποτελεσμάτων της StartUp επιχειρηματικότητας. Λέξεις κλειδιά: Επιχειρηματικότητα, Start-Up, Μάνατζμεντ, Καινοτομία, Αμοιβαία Πληροφορία, Όφελος Πληροφορίας, Επιχειρηματική Ευκαιρία
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Abstract This PhD thesis examines the entrepreneurship of Greek Start-Up. The PhD thesis is based on quantitative analysis methods using a structured questionnaire. The questionnaire was formulated after the completion of the corresponding literature review, where the main variables related to entrepreneurship at the Start-Up level were identified. The thesis focuses strictly on Start-Up businesses that are based in Greece, and the data collection was done at the level of Start-Up founders. Start-Up groups that are in different phases of development were examined in order to provide a better understanding of the phenomenon of Start-Up entrepreneurship, much of which has not yet acquired a corporate form and is therefore difficult to examine based on official data. A significant number of variables related to Start-Up entrepreneurship are examined, such as Gender, Age, Education, Family Environment of the founders, the number of founders of each Start-Up, the level of success, entrepr ...
Abstract This PhD thesis examines the entrepreneurship of Greek Start-Up. The PhD thesis is based on quantitative analysis methods using a structured questionnaire. The questionnaire was formulated after the completion of the corresponding literature review, where the main variables related to entrepreneurship at the Start-Up level were identified. The thesis focuses strictly on Start-Up businesses that are based in Greece, and the data collection was done at the level of Start-Up founders. Start-Up groups that are in different phases of development were examined in order to provide a better understanding of the phenomenon of Start-Up entrepreneurship, much of which has not yet acquired a corporate form and is therefore difficult to examine based on official data. A significant number of variables related to Start-Up entrepreneurship are examined, such as Gender, Age, Education, Family Environment of the founders, the number of founders of each Start-Up, the level of success, entrepreneurial education, experience, the founders' establishment of previous Start-Up companies and the continuity of their operation, the years of operation of the current Start-Up, the Start-Up's targeting of businesses or consumers, the business sector, the reason for founding the Start-Up and the reasons for founding previous Start-Up, the role of business opportunity, technological development, business model and process innovation. In addition, factors such as competition, the degree of innovation, financing needs, intellectual property and strategic partnerships of the firm are examined. A total of 321 questionnaires were collected between November 2022 and December 2023, and then the data were coded to be processed. This sample meets a number of criteria for scientific research, which are detailed in the Methodology chapter of this thesis. The quantitative analysis methods that are used include Descriptive Statistics, Cross Tables, Pearson's Correlation Coefficient, Mutual Information and Information Benefit Entropy Indices and data from Graph/Network Theory. The findings highlight a number of relationships among the variables examined and special emphasis is placed on factors that contribute to the success of Start-Up, while relationships among the other variables are also highlighted. Of particular interest is the Comparative Analysis, i.e. the comparison of results between the different quantitative methods used. At the same time, the fact that the variables may show different relationships between them in intervals between different ranges of values was xxiv highlighted. In particular, by examining the variable "Success" and assigning 5 different degrees of success, interesting conclusions emerged between Start-Up which belong to different levels of success in terms of the relationships between the variables and the difficulty of deriving (or the particular attention required) in some cases general conclusions from the data set within a certain range of values are pointed out. Findings include the role of business opportunity recognition the funding needs and the need to form strategic partnerships, as well as the roles of entrepreneurial education, age and experience of Start-Up founders. The key findings are examined in terms of their business implications and potential points for improving the results of Start-Up entrepreneurship are highlighted. Keywords: Entrepreneurship, Start-Up, Management, Innovation, Mutual Information, Information Gain, Business Opportunity
περισσότερα