Διδακτική προσέγγιση της ιστορίας και της λογοτεχνίας μέσω ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων σύμφωνα με το μοντέλο συνεργατικής μάθησης

Περίληψη

Η Λογοτεχνία ως τέχνη του λόγου και ως κοινωνική πρακτική μπορεί να συσχετιστεί και με άλλα είδη του λόγου, όπως ο λόγος της επιστήμης της Ιστορίας. Αξίζει να επισημανθεί ότι η μελέτη της σύγχρονης ιστοριογραφίας δανείζεται όρους και οπτικές από τη θεωρία της λογοτεχνίας, ενώ παράλληλα η σύγχρονη λογοτεχνία εμπνέεται από τον ιστορικό λόγο. Η παρούσα διατριβή μελετά την διαλεκτική σχέση Ιστορίας και Λογοτεχνίας και διερευνά την αξιοποίηση της σχέσης αυτής στη διδασκαλία μέσω της εκπόνησης ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων με βάση το μοντέλο της συνεργατικής μάθησης, με στόχο την αναδιαμόρφωση του τοπίου της διδασκαλίας της Ιστορίας στην σχολική ιστορική εκπαίδευση. Επίσης, η γράφουσα στοχάζεται για τη διδακτική προοπτική των ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων συνεργατικής μάθησης ως διδακτικού εργαλείου πρόσφορου για τη νοηματοδότηση και συνειδητοποίηση του ιστορικού παρελθόντος, ειδικότερα όταν συμβαίνει εντός του πλαισίου των ψηφιακών περιβαλλόντων, όπως το ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι, ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Literature as an art of speech and as a social practice can be related to other types of discourse, such as the discourse of the history science. It is worth pointing out that the study of contemporary historiography borrows terms and perspectives from the theory of literature, while at the same time contemporary literature is inspired by the historical discourse. This dissertation studies the dialectical relationship between history and literature and explores the integration of this relationship in teaching through the digital educational scenarios based on the collaborative learning model, aiming to reshape the landscape of history teaching in the school history education. The author also reflects on the teaching perspective of digital educational scenarios of collaborative learning as a teaching tool suitable for the conceptualisation and implementation of the historical past, particularly within the context of appropriate digital environments such as the digital educational games ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2026)
DOI
10.12681/eadd/57533
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57533
ND
57533
Εναλλακτικός τίτλος
Didactic approach of history and literature through digital educational scenarios according to the collaborative learning model
Συγγραφέας
Στάμου, Κλειώ (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ιστορίας και Μετάφρασης - Διερμηνείας. Τμήμα Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Ψαλλίδας Γρηγόριος
Καραπιδάκης Νικόλαος
Κοκκομέλης Νικόλαος
Παπαδοπούλου Αγνή
Παλαμάς Στέργιος
Γκαραβέλας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία; Λογοτεχνία; Εκπαιδευτικά σενάρια; Ψηφιακά εργαλεία; Συνεργατική μάθηση; Διδακτικός σχεδιασμός; Ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι; Εκπαιδευτικές διαδρομές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.