Η συμβολή της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην προστασία και αειφορία των δασών: μελέτη περίπτωσης διαταραχής χερσαίου οικοσυστήματος, όπως παρουσιάστηκε μέσα από τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο (Μάτι Αττικής, Ιούλιος 2018)

Περίληψη

Η ΠΕ προσαρμόζει το περιεχόμενο και τις μεθόδους διδασκαλίας ανάλογα με το κοινό και το εκπαιδευτικό πλαίσιο, απαιτώντας εξειδικευμένη εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς. Το βασικό πλεονέκτημα της ΠΕ είναι ότι προάγει θετικές πεποιθήσεις και πρακτικές συμπεριφορές υπέρ του περιβάλλοντος, μετατρέποντας τη μάθηση σε δράση. Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο και να γίνουν ενεργοί πολίτες για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Η ΠΕ αξιοποιεί τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία διαμορφώνουν τη θεματολογία, τα μηνύματα και το πλαίσιο άρθρωσης των περιβαλλοντικών ζητημάτων. Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή εστιάζει στις αφηγήσεις και στον τρόπο που τα Μέσα Ενημέρωσης παρουσιάζουν ακραίες περιπτώσεις, όπως είναι οι φυσικές καταστροφές που προκαλούν ανθρώπινες απώλειες. Η περιπτωσιολογική μελέτη που έχει επιλεχθεί είναι η πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής (23 Ιουλίου 2018) και στη Δι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

EE adjusts its content and teaching methods depending on the audience and the educational frame, demanding specialized teaching for the educators. The main advantage of EE is that it advances positive beliefs and practical behaviors in favor of the environment, transforming knowledge into action. In Greece, the program of Education for Sustainable Development helps students to comprehend the world better and become active citizens for solving environmental problems.EE uses the information transmitted by Mass Media, which formulate the matter orientation, the messages and the frame of expressing the environmental issues. The present PhD Dissertation focuses on the narratives and the way that Mass Media present extreme circumstances, such as the natural disasters that cause human losses. The case study that has been chosen is the wildfire in Mati Attika (July 23, 2018) and the PhD Disseration examines, besides the content of the news’ posts, the linguistic and expression schemes used by ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2025)
DOI
10.12681/eadd/57221
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57221
ND
57221
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of environmental education in the forests’ protection and sustainability: case study of terrestrial ecosystem disruption, as it was presented by the Mass Media and websites (Mati, Attica, July 2018)
Συγγραφέας
Αθανασακοπούλου, Σοφία-Ειρήνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντoς
Εξεταστική επιτροπή
Ντρίνια Χαρίκλεια
Αντωναράκου Ασημίνα
Λέκκας Ευθύμιος
Νάστος Παναγιώτης
Ευελπίδου Νίκη-Νικολέττα
Λόζιος Στυλιανός
Διακάκης Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Μέσα μαζικής ενημέρωσης; Μέθοδος Project; Φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά; Μάτι Αττικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.